Opp til varden på Tromsøya

Reklame | Gymgrossisten og Bubbleroom

GASP//ICANIWILL//ICANIWILL//GASP//ICANIWILL//ICANIWILL

I dag skal vi ut på tur i allansverden.  Vi skal til Tromsø.  Det er mange fine turmål i Tromsø.  Jeg må bare anbefale sherpatrappa opp til fjellheisen, fantastisk flott tur, og den kan du lese mer om her, men i dag orker vi ikke å gå så langt.  Vi tar heller en tur opp til varden på Tromsøya.  Det er ikke lange biten, og man kan gå eller for den saks skyld sykle.

Varden på Tromsøya ligger da som dere kanskje har forstått, eller nok bør forstå, på selve Tromsøya, og Tromsøya er ikke så stor, så den er ikke så vanskelig å finne.  Hvis man for eksempel er ute nattestid og slukker tørsten i alle vannhullene i Tromsø, er det nesten så man kan risikere å gå seg litt bort og forville seg opp til varden.  Det er aldri godt å si, og Tromsøya er ikke så stor, så det kunne godt tenkes å være mulig.

Men kort fortalt så ligger varden på Tromsøya nord på øya, den er Tromsøya høyeste punkt, og du finner enkelt en rute opp hvis du spør google maps om litt assistanse, og da blir du nok geleidet inn på dette nettet av turstier som går gjennom Tromsøya.

Jeg startet min ferd opp til varden på Tromsøya ved Rundvannet, parkerte på parkeringsplassen ved Brattbakken borettslag og satte meg på sykkelen.

Løypenettet på Tromsøya er godt merket, så det er bare følge skiltingen, mot varden.  Hamna kan skimtes der nede.

Og så begynner stigningen oppover, noe steinete.

Og gjørmete…bloggerskoene blir skitne.  Jeg er ikke fornøyd;(

Jeg nærmer meg varden.

Fremme!  Varden på Tromsøya!!!

Og hva skal man si om denne varden?  Det er en ting å si om varden på Tromsøya, og det er at varden på Tromsøya er ikke en varde!  Det er noe annet rart.  Jeg vet ikke hva, det er egentlig noe helt merkelige greier.  Hvis du tar turen opp til varden på Myrefjell, så kan man se hvordan en varde ser ut, og det kan du forresten se her.  Men det er klart at tidene forandrer seg.  Norge er et av verdens mest digitaliserte samfunn, og det er godt mulig at man i Tromsø tenker seg at en varde skal se slik ut i det moderne, digitaliserte Norge.  Det må enten være det, eller så har den blitt bygget av to fulle menn med ketchup på skjorta og sennep i rævva som har forvillet seg opp til toppen av Tromsøya på vei hjem fra noen av disse vannhullene, og som plutselig har funnet ut at de skal bygge varde, uten å vite hva en varde er, eller hvem de selv er på det aktuelle tidspunkt.  Jeg vil forresten heller ikke utelukke at varden på Tromsøya kan ha blitt bygget av romvesener, og jo mer jeg studerer denne varden så heller jeg nok mer mot romvesen-teorien, kanskje to full romvesener med ketchup på skjorta og sennep i rævva?

Det som i alle fall er sikkert er at det er fin tur opp til varden på Tromsøya.  Og så er det en kjempefin utsikt fra der oppe på toppen:)  Ta deg gjerne en tur opp hvis du er i Nordens Paris:)

Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk!  Tusen takk!  Velkommen tilbake en annen gang:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Se flere innlegg om friluftsliv:

En blogger på Øksfjordfjellet

Perletur til Rosenbyaksla

Snolkehytta

Varden på Myrefjell

Bålpannesnacks

Dagsturhytta på Øksfjordfjellet

Tur til Bjelmavannet

Opp til korset på Filerimos

På tur opp Sherpatrappa

På jakt etter fjellets gull

Ut på perletur til moloen i Øksfjord

BUBBLEROOM//PUMA//PUMA//Ida Sjöstedt//Ida Sjöstedt//Ida Sjöstedt

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg