Potetbåter i muffinsformer

Reklame | Iviskin og Neatsvor

Bruk rabattkoden AK15 og få 15% rabatt på hårfjerneren Iviskin IPL G3.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.   Du kan lese mer om Iviskin IPL G3 her eller der.  Iviskin IPL G3 er best i test hos Forbrukerliv og Getfitness, og er rangert som nr. 1 mest populære hos Prisguiden under kategorien “Hårfjerner med lys & IPL Hårfjerner”.

I dag skal jeg blogge om stekte potetbåter, og det har jeg jo gjort en gang før også, som du kan lese om her, men en god ting kan ikke gjøres for mange ganger, så i dag kommer et nytt blogginnlegg om stekte potetbåter.  Men denne gang skal det handle om potetbåter i muffinsform.  Hørtes ikke det litt artig og spennende ut?  Jo, selvsagt gjorde det det.  Slik går du frem for å lage stekte potetbåter i muffinsform.  

Først må du finne frem det du trenger, og du trenger poteteter og en muffinsform av et slags metall. 

Start med å skjære potetene i båter.

Legg potetbåtene oppi muffinsforma.  

Legg en liten dæsj smør oppi hver form.  En dæsj er vel omtrent på størrelse med den dæsjen som dere ser på bildet…

Ha på litt salt og pepper.  Jeg bruker maldonsalt, og det er fordi jeg er blogger og gjerne vil flotte meg selv med litt sånn dyrere produkter, men det funker helt fint med vanlig salt også, slik som sikkert dere helt vanlige, alminnelige mennesker bruker til daglig i matlagingen:)

Stekes i ovnen til de er ferdige.  Det tar vel kanskje bortimot en time på drøye 200 grader, men det er lurt å følge litt med når det er gått en ca. 40 minutter om en synes det begynner å bli bra:)

Ta ut forma med potetbåtene når det er ca. 10 minutter igjen til ferdig, og strø revet ost over.  Sett så tilbake i ovnen og la osten smelte.

Tja, nå vil jeg tror at det begynner å likne noe, altså at det begynner å bli ferdig!

Slike stekte potetbåter som dette er kjempegodt til for eksempel biff med bearnaisesus, men det passer selvsagt til masse annet.

Prøv deg gjerne på stekte potetbåter i muffinsform en dag.  Det blir veldig godt.  Anbefales av selveste o store prominente toppbloggeren og fremtidige bloggkongen himself i egen høye person:)  Kanskje lager jeg enda et blogginnlegg om stekte potetbåter senere en gang:)

Ha en fin dag alle sammen:)  Hyggelig at du besøker bloggen min.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om mat:  https://allansverden.no/page-8/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Bruk rabattkoden AK15 og få 15% rabatt på robotsvøvsugeren Neatsvor X600 Pro.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.   Du kan lese mer om Neatsvor X600 Pro både her og der.  Neatsvor X600 Pro er best i test hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side2

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg