Skal vi glede oss til ny sesong av “Hver gang vi møtes”?

I dag er vi vi gang igjen, ny sesong av “Hver gang vi møtes” på TV2 i kveld.  Jeg gleder meg litt til ny sesong, og dem har det vært mange av allerede, og det har vært mange flotte musikalske opptredener, og rangering av de beste fremføringene kan du se her.  Ja, “Hver gang vi møtes” er jo dette musikalske underholdningsprogram der syv kjente norske musikere møtes på en gård eventuelt en øde øy i Nordland for å synge hverandres sanger.  Vi gjør oss nå klar for den 14. sesongen, og jeg har på bakgrunn av de siste sesongers utvelgelse av artister spurt meg selv om man begynner å gå litt tom for spennende artister, og det kan du lese mer om her, og jeg har da også tillatt meg selv å foreslå en liten justering på programmet nå som praktiske talt det meste som kan gå av artister allerede har deltatt, og det kan du lese mer om der.

Imidlertid har TV2 gitt en god faen i forslaget mitt på å endre litt på programkonseptet som du altså kunne lese mer om der, og man fortsetter ufortrødent videre med programmet over samme lest som tidligere, og man driter da altså fullstendig i hva en o stor prominent toppblogger, fremtidig bloggkonge og inflytelsesrik influenser har å si om saken.  Ok, dem om det!!  Det kan jo slå tilbake på TV2 i form av labre seertall når man ikke lytter på gode råd, men satser på at det fortsatt finnes spennende nok artister som folket har lyst til å bli nærmere kjent med på lørdagskveldene fremover nå.  Og det kan godt hende at TV2 har funnet funnet 7 spennende artister til denne sesongen, eller kanskje ikke?  Jeg skal i alle fall ta en nærmere kikk på årets deltakere, med kritisk blikk, og med terningen liggende klar for å trille terning og gi terningkast, for å vurdere om artistene er interessante for et slikt programkonsept.  Og jeg legger selvsagt noen kriterier til grunn, som seg hør og bør, når man skal foreta sånne vurderingsgreier og sånt.  Jeg må ha hørt om artisten, vite hvem vedkommende er.  Artisten må ha levd noen år, slik at vedkommende har rukket å gi ut noen plater, i alle fall noen sanger som folk flest og prominente toppbloggere har hørt om, og så er det selvsagt kjekt om artisten har litt spennende historier å fortelle, og da kan det ikke være om erting på ungdomsskolen.  Det trenger ikke nødvendigvis være festing med Åge Aleksandersen, med pikante detaljer, men det kan være noe midt i mellom erting på ungdomsskolen og festing med Åge Aleksandersen.

Ok, nok om det.  Tiden er kommet for å se nærmere på årets deltakere.  Jeg tar for meg en og en i tilfeldig rekkefølge og jeg vil slutt anbefale om vi bør følge med på årets sesong, eller om vi skal heller gjøre andre ting på lørdagskveldene fremover.

  •  Tom “Matoma” Lagergren 

Denne Matoma-fyren er for meg kjent gjennom programmet “The Voice” – Norges beste stemme”, der han har vært med som “mentor”, og da har det jo ant meg at han også er en artist.  Men det er han faktisk ikke.  Han er en produsentartist, hva nå det måtte være, og når jeg googler hva det nå måtte være så er det visst “den som er ansvarlig for en plateinnspilling og som i stor grad avgjør hvordan det ferdige produktet skal lyde.”  Ok da!  Matoma er altså første produsentartist, og det er vel et klart signal om at man begynner å gå tom for artister, og da kunne man vel som jeg foreslo i et tidligere blogginnlegg heller invitere med bloggere i “Hver gang vi møtes for å blogge”, men det vil man altså ikke.  Man går heller for musikkprodusenter, i alle fall en sånn en i årets sesong, og det er altså denne Matoma.  Jeg har aldri hørt en sang av Matoma, tror jeg.  Det sier kanskje mest om meg, og jeg lar meg liksom ikke helt begeistre sånn voldsomt.  Terningkast 2.  Tror ikke Matoma har vært på fest med Åge Aleksandersen!

  •  Odin Staveland 

Aldri hørt om!  Uhyre skeptisk, for å si det mildt.  Men så leser jeg at Odin Staveland er med i “Vamp”, og da er jeg også med.  Da blir det jo versjoner av sanger til “Vamp”, og det kan jeg like.  Og det liker jeg veldig godt.  Jeg smeller like så godt til med terningkast 5.  Men det blir ikke terningkast 6, for Odin Staveland har vel ikke vært så veldig lenge i “Vamp” tror jeg, så tror ikke han helt kan fortelle the whole story hvis dere forstår hva jeg mener.

  •  Emelie Hollow (25)

Emelie Hollow er sikkert flink og alt det derre der, men hun er 25 og har gitt ut to album leser jeg.  Kunne man ikke laget et “Hver gang vi møtes” for barn og ungdom og sendt dette på NRKSuper?  Da kunne Emelie Hollow fortalt om erting på ungdomsskolen og sånne ting.  Terningkast 1.

  •  Ramon Torres Andersen 

Ramon Torres Andersen er 25 år, slo visstnok gjennom i 2022 med en sang, og kan sikkert få være med “Hver gang vi møtes” for barn og ungdom på NRKSuper, hvis han da har laget flere enn sang.  Hvis han bare har laget en sang, må han vente noen år til han får laget noen flere sanger.  Terningkast 1.

  •  Ingrid Helene Håkvik

Spennende!  Ingrid Hele Håkvik er frontfigur i bandet “Highasakite”, og jeg gleder meg til å bli litt bedre kjent med denne artisten og hennes musikalske bidrag.  Spennende artist!  Terningkast:  5

  •  William Kristoffersen 

Herregud!  Har TV2 vært på et gamlehjem og hentet William Kristoffersen fra dansebandet Ole Ivars?  Det trodde jeg nesten for jeg har alltid innbilt meg at Ole Ivars har holdt det gående i snart 100 år, men det har de ikke, for William Kristoffersen er bare 72 år, og det er ingen alder for en artist.  Mick Jagger er 80, synger fortsatt, husker teksten og danser som en gud, så man skulle tro han hadde levd et ultrasunt liv på frukt og grønt og frukt-te hele livet.  Jeg forventer meg mye av William Kristoffersen i form av moves på scenen på “Hver gang vi møtes” med tanke på at han jo bare er 72.  Men dette er en spennende artist å ha med “Hver gang vi møtes”.  Han har levd en stund.  Han spiller i et band som har en million kjente sanger for folk flest, og det blir spennende å bli bedre kjent med mennesket William Kristoffersen.  Kanskje har han også vært på fest med Åge Aleksandersen?  Og kanskje har han vært på fest med Mick Jagger?  Spennende!  Terningkast 6.

  •  Mari Boine

Første samiske artist i “Hver gang vi møtes”.  Og hvilken artist er det ikke de har fått med, selveste Mari Boine, “gudfarkvinnen” i samisk musikk.  Kjempespennende!  Det må bli terningkast 6.  Og jeg gleder meg til å høre og se de andre artistene tolke Mari Boines sanger.  Det kan bli forsøk på joik, og jeg er langt fra sikker på at det kommer til å gå så bra.  Jo, dette var et spennende valg av artist.

Da har vi vært gjennom alle artistene, terningkastene er gitt, og skal jeg prøve meg på en oppsummering er det noe for enhver smak i årets sesong av “Hver gang vi møtes”.  Jeg tror det kommer til å bli en bra sesong faktisk.  Men er det så bra at jeg vil anbefale folket å se på “Hver gang vi møtes” på lørsdagskveldene.  Nei, det er det ikke.  Jeg synes nok ikke det.  Jeg synes heller at folket skal lese blogg på lørdagskvelene enn å se på “Hver gang vi møtes”, fortrinnsvis allansverden.blogg.no.  Her er forresten en tematisk oversikt over alle mine blogginnlegg for den som heller vil lese blogg enn å se på “Hver gang vi møte”.  Husk å klikke på reklamen når du er inne på blogginnleggene mine også da.

Ha en fin dag:)  Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om tv-programmer:  https://allansverden.no/page-42/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Allan kan treffes både her og der:  https://allansverden.no/page-38/

Allansverden presenterer flotte julegaveprodukter på Zezam:  https://zez.am/allansverden

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Skal nok se på Hver gang vi møtes på TV2. Mange fine artister som deltar. Begynner mange programmer nå. Mesternes mester samtidig på NRK. Men kan jo se en av dem i ettertid. Dessuten gleder jeg meg til premiere på The Voice på TV2 fredag🙋🏼‍♀️

    2. Sitter og ser på det nå – på Matoma akkurat faktisk………! Er litt spent – kjenner ikke så godt til alle artistene! Men – gir det en sjanse, fra NÅ!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg