Hvordan smaker en rakettpølse på rakettkiosken?

Reklame | Gymgrossisten, Tannrevel, Lindex, Elskling.no

ICANIWILL//GASP//ICANIWILL//GASP//Gorilla Wear//ICANIWILL

I dag skal det handle om pølse i allansverden.  Nei, jeg skal ikke bli med bloggerfruen på den lokale Coop’en og for å stå og se på bloggefruen grave langt nedi fattigdisken etter noen pølseskatter til 40% som fortsatt kan spises.  Jeg skal derimot dra til Tromsø for å spise pølse, en merkelig pølse på en en merkelig kiosk.  Jeg tenker Rakettkiosken!  Og der selger de som seg hør og bør……rakettpølse!  Bli med til Nordens Paris og spis pølse da!  Og blir vi tørste av pølsa, finner vi helt sikkert noe vi kan skylle pølsa ned med.  Vi er tross alt i Nordens Paris!!

Rakettkiosken heter vel egentlig Raketten Bar & Pølse, i alle fall heter den på Faceboook ja.  Og dette må vel kanskje være verdens minste kiosk eller bar eller rakettkiosk eller hva man skal kalle den.  Man kan ikke gå inn på denne kiosken eller baren.  Man må værsågod stå ute i kulden og blåsten og spise eller drikke, eller begge deler.  Og det har man måttet gjøre siden 1911, for det var da rakettkiosken ble oppført, tegnet av byggmester J.R. Erlandsen, og det å stå i kø for kjøpe pølse kommer man nok også til å gjøre fremover, for rakettkiosken er blitt fredet av riksantikvaren, så den blir nok å være den av Tromsøs bybilde fremover også, fint plassert der på Stortorget!  Det er altså et historisk og ærverdig lite bygg man kan kjøpe pølse i, og det er ofte kø foran rakettkiosken av folk som vil ha seg en pølse eller noe flytende godsaker!

Da jeg besøkte rakettkiosken, var det ikke så lang kø.  Det var ingen som ting som tydet på folk hadde stått i kø her siden 1911, for det gikk raskt få det man bestilte.  Og jeg måtte jo selvsagt prøve den sagnomsuste rakettpølsa, fra mydland, med masse rart oppi, sprøstekt løk, ketsjup og sennep, rødbetesalat med innslag av eple og gudene vet om det ikke var noe mer rart oppi der.  Det skulle ikke forbause meg!!!

Men uansett hva det måtte være!  Rakettpølse var er kjempegod!  Den er fette nais rett og slett, som vi ungdom sier, tror jeg.  Selve pølsa er smaksrik, tilbehøret er nydelig, og hele greia er knallgod!!!  Hvis jeg skal gi terningkast til denne pølse, og jeg pleier jo gi terningkast til så mye rart, alt fra mgp-låter til hamburgere både her og der, pizzaer, islandskaker, konfektbiter og mere til, ja, da får rakettpølse terningkast 6.  Jeg tror kanskje dette er den beste pølsa jeg har spist.  Jeg har i alle fall aldri spist en bedre rakettpølse enn dette.  Hvis du er i Tromsø, bør du absolutt besøke rakettkioske på torget og kjøpe deg en pølse.  Anbefales!

Ha en fin dag!  Hyggelig at du er innom og leser bloggen min.  Velkommen tilbake!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om forskjellige saker og ting som har med Tromsø å gjøre: 

https://allansverden.no/page-46/?pagelayer-live=1

Se oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter tema:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Har kona, datter, kjæresten, samboeren eller en av elskerinnene lyst på en stripet genser med rullekrage til bare kr. 399.-.  Klikk her for å se nærmere på denne flotte genseren og bestill direkte fra linken som kommer opp:)

Få litt brunfarge!  Prøv selvbruning uten å utsette deg for de farlige UV-strålene.  Test ut Tannrevel Pro.  Nå på tilbud 974.- (før 1299.-).  Se:  https://c.mtpc.se/tags/link/2935837

Klikk her for å sammenligne strømpriser fra alle strømleverandører i Norge og bytt strømavtale enkelt og kostnadsfritt.  Strømkalkulatoren elskling.no hjelper deg å finne den strømavtalen som passer akkurat deg best.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg