Jeg kan bli årets gledesspreder, men jeg trenger din hjelp!!!!!!

Utdelingen av Gryxen Awards er godt i gang, og for de som ikke vet hva Gryxen Awards, så er det den store prisutdelingen for oss bloggere på blogg.no som foregår nå i desember.  Å vinne en Gryxen henger høyt.  Skuespillere drømmer om å vinne “Oscar”.  Vi bloggere drømmer om å vinne en “Gryxen”!!!  Det er ikke alle forunt å vinne en Gryxen.  Noen av oss har klart det, kanskje en gang, andre igjen har klart det flere ganger, for eksempel både i 2021, 2022 og 2023.  Men det er vel bare de aller største bloggerne som har kunnet klare å få til slikt som å vinne hvert eneste år, de aller mest prominente liksom:)  

Noen bloggere har allerede vunnet en Gryxen nå i desember i år, men det er fortsatt muligheter å sikre seg en Gryxen eller to før jula setter inn skal vite.  Det deles ut Gryxen i ulike kategorier nå i adventstida,  bloggere er nominert, og det er folket som stemmer på den de mener bør vinne, og så er det slik at den bloggeren som får flest stemmer vinner pris.  Og vinner man pris, da blir man hoppende glad, slik som årets mote/skjønnhetsblogger🙂

Vi er nå i dag kommet frem til utdelingen av prisen “Årets gledesspreder”.  Den skal det stemmes over i dag og frem til i morgen formiddag, og de nominerte er som følger, og i den rekkefølgen slik at bloggerne blir stadig vekk mer prominent nedover lista, og til sist kommer den store bukkene bru…..eh den aller mest prominente av dem alle, og den som vel bør vinne, om jeg skal skal være så freidig å komme med et lite forhåndstips, og det tillater jeg meg å være i dag siden det jo snart er jul.  

Vibbedille (denne bloggeren blogger da vel mest om strikking, og jeg sliter veldig med å se sammenhengen mellom strikking og gledesspredning.  Hvorfor er ikke øl-og brennevinsbloggeren Lassel nominert i denne kategorien?  Jeg burde selvsagt ha nominert Lassel.  Beklager at jeg glemte det Lassel)

Strikkekjerring (mere strikking, det blir det ikke mye glede av i allansverden…)

Frodith (jeg blir faktisk litt glad av å gå inn på bloggen til Frodith, så ingen trenger egentlig å gå inn på bloggen hennes.  Glem at hun er nominert.  Besøk hennes bloggen hennes når alt er over, og allansv……ehhh vinneren er kåret:)

Happy (tror ikke det nytter å forsøke å kuppe gledesspreder-prisen ved å kalle seg “Happy”.  Direkte spekulativt!  Dette må da vel folket kunne klare å gjennomskue?  Hun kunne vel like så godt ha kalt seg “gledessprederen”?  Åpenbart at hun har valgt bloggernavn for å sikte seg inn på denne prisen, men dette må da vel folket forstå?

Solliv (denne bloggeren har blitt kåret til “Årets livsstilsblogger” i en kategori jeg var nominert i, men ikke nådde opp..argh!!  Det skulle tatt seg ut om folket skulle finne på å kåre Solliv til årets gledesspreder også. For meg kan hun ligge an til å bli årets gledesdreper hvis hun tar denne prisen også, foran nesa til den o store prominente toppbloggeren og skjønnhetsbloggeren.

Utifriluft (denne bloggeren blogger om skauturer, fotografering og det å nyte naturen, slik hun selv presenterer bloggen sin.  Jeg leter etter den store gleden, men finner den liksom ikke.  Skauturer du liksom!!!  Jeg har vært på skauturer, i regn og tåke.  Det gav meg ikke mye glede.  

Bunny (Bunny er nominert i kategorien årets gledesspreder.  Javel ja!  Har den eller de som har nominert Bunny sett på forsida på bloggen hans.  Der er en dritskummel kaninmaske og en annen skikkelse med skummel maske som holder et sverd eller en sabel eller hva det måtte være rundt halsen til Bunny, og Bunnyen ser altså ikke veldig glad ut, snarere tvert imot, og det kan jeg skjønne.  Jeg kommer til å bli lettere sjokkert hvis Bunny stikker av gårde med prisen som årets gledesspreder med denne forsida.  Jeg blir mer skremt enn glad!

Karidansen (Kanskje livet er en dans på roser i lag med Kari?  Det ville vært gledesspreding med stor G.  Men nei, det er det ikke!  Karidansen skriver om det hun føler for å skrive om – der og da, slik hun selv skriver om seg selv.  Og det kan visst være hverdagsfilosofi, gjerne tanker og og betraktninger rundt det å kommunisere slik hun selv formulerer det.  Nei, nå ble det mye alvorlige greier her.  Hverdagsfilosfi du liksom!  Jeg har Examen philosophicum fra universitetet.  Det sprer seg ingen vanvittig gledesfølelse gjennom kroppen når jeg tenker tilbake på Kants etikklære eller huleterorien til Platon.  Nei, jeg tror ikke at Karidansen kan nå opp i denne kategorien!

Allansverden (The one and only!!!!)

Ja, hvem bør folket stemme frem som årets gledesspreder?  Nei, man kan aldri vite med folket og hva slags rart de kan komme til å stemme på. Noen ganger stemmer folket bra, andre ganger ikke.  Men det burde jo vel være åpenbart hvem folket BØR stemme på.  There can be only one….gledesspreder!!!  Og det er selvsagt den o store prominente himself, altså meg selv.  Jeg har vært nominert i to kategorier allerede, og bare vunnet den ene, og det kan du lese mer om her, men når man nå er o stor prominent toppblogger og skjønnhetsblogger og sånn til de grader høy på seg selv, en tilstand som selvsagt også skyldes denne 2. plassen på topplista til blogg.no som jeg en gang oppnådde, så er det ikke nok med bare en vunnet pris i Gryxen Awards.  Jeg vil vinne en pris til, gjerne enda flere.  Og hvis jeg ikke vinner prisen som “Årets gledesspreder” kommer jeg til å bli kokforbanna og jeg truer med det verste jeg kan true med.  Jeg kommer ikke til å blogge om noen ting som helst i morgen hvis jeg ikke vinner, eller det vil si det blir dagen etter i morgen, for i morgen kunngjøres jo vinneren utpå dagen en gang, og da har jeg sikkert allerede liret av meg noe møl eller fjas på bloggen, men dagen etter i morgen, i overmorgen altså, da blir det ingenting i allansverden hvis jeg nå ikke vinner pris, og når jeg mener ingenting, så mener jeg ingenting, absolutt ingenting.  Da kan dere fa%/& bare ha det så godt!!!  Da blir det ikke noe blogginnlegg i allansverden altså som dere kan lese fra og med ca. kl. 0530 en gang, og gudene vet hva dere skal finne på da, uten blogginnlegg fra allansverden som dere kan lese.  Det blir stusslig.  Så da vet dere hva dere må gjøre!  Dere må stemme på allansverden og dere må stemme innen 20. desember kl. 1200.

Send en mail til [email protected] og skriv at du gir din stemme til allansverden og ikke til noen andre.  Eventuelt kan du også stemme ved å skrive i kommentarfeltet på innlegget fra Gry Henriksen at du stemmer på den o store prominente, og innlegget du skriver inn i kommentarfeltet finner du her.  Husk fristen for å stemme:  Torsdag 21. desember kl. 1445.

Ok!  Jeg vet jeg har ikke spredd mye glede på blåmandagene i det året som er gått, for da har jeg surket og klaget og det som verre måtte være.  Men mange av de andre dagene har jeg da spredd glede, må det da vel være noen som har ment siden jeg er blitt nominert i denne kategorien, selv om all gleden kan ha blitt kamufert i alle matoppskriftene, alt fjaset, alt mølet og ikke minst, all den jæv%/& reklamen:)  Men om jeg nå vinner prisen som årets gledesspreder, skal jeg love at jeg skal prøve å være litt mer positiv på mandagene jeg skal på jobb og prøve å spre mer glede på disse forderdelige blåmandagene.  Jeg lover at jeg skal prøve.  Men jeg kan også love at jeg kommer ikke til å klare det!!  Disse dagene er tross alt blåmandager, og da skal man faktiske ikke spre glede når man må opp tidlig og skynde seg av gårde på jobb med laang arbeidsuke i vente!  Men ok så skriver jeg at jeg skal prøve å spre glede også på blåmandager hvis det kan gjøre at folket stemmer meg frem til en Gryxen, prøve altså.  Vi vet alle hvordan det kommer til å gå.

Stem på allansverden som “Årets gledesspreder” i Gryxen Awards!!!  Vi ses i allansverden i morgen, men om vi ses i allansverden dagen etter i morgen er dog mer uvisst.  Men det avgjør egentlig nettopp du og du og du og du.  Så hiv deg rundt og stem…..på allansverden!!!!  Gledesspreder of the year 2023???

Ha en fin dag alle dere som stemmer på allansverden som årets gledesspreder.  Dere andre kan bare ha det så godt.  Hyggelig at du stikker innom på bloggen min på besøk. Velkommen tilbake en annen gang:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Allansverden på Zezam:  https://zez.am/allansverden

Den o store prominente toppbloggeren og fremtidige bloggkongen kan treffes både her og der: https://allansverden.no/page-38/

 

2 kommentarer
    1. Heeeeey!!! Du måkke dømme på utseende!! Så det du sier er at du ikke vil stemme på meg? Du stemmer aldri på meg du 😢😢🐰

      1. Nei, nå følte jeg meg jo slem og fikk dårlig samvittighet;( Liker jo ikke å ha en trist Bunny som i tillegg nesten får halsen sin skåret over på forsida di. Huff da! Men jeg føler jo nesten at jeg skylder deg en stemme etter at jeg jo ble tildelt “Årets mannlige honorable mention” i Bunny Awards. Men tror jeg må spare den stemmen til en kategori der jeg ikke selv er nominert hehe:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg