Dagens bilde – Istindan:)

Reklame | CURLI, Iviskin og Neatsvor

Gå ikke glipp av stort vårsalg hos CURLI.  Masse kvalitetsprodukter til sterkt rabatterte priser.  Sjekk for eksmpel ut markedets kraftigste hårføner CURLI AeroFlow, best i test hos anbefaler.com,  dinguide.no og bestetester.no, og  ta en nærmere kikk på ANTI rettetang, en av markedets mest brukervennlige.   ANTI rettetang er best i test hos DinGuideAnbefaler.com og BesteTester.  Klikk her for å besøke CURLI-butikken.

I dagens innlegg i allansverden skal det bare handle om et bilde.  Det er alt!!  Intet mer, intet mindre.  Men det er likevel ikke bare bare for å si det sånn…..all den tid dagens bilde jo er av selveste Istindan, dette prektige og majestetiske fjellmassivet på grensen mellom kommunene Bardu og Målselv i Troms fylke.

Ja, det er flotte fjell!!  Bildet av Istindan er forresten et maleri.  Det er ikke jeg som står for kunstverket.  Det skulle tatt seg ut, eller det hadde neppe tatt seg så bra ut.  Men bloggerdatter har ført penselen.  Hun er flinkere til å føre penselen enn meg.  Man kan jo ikke alt like bra.  Jeg har nok mine styrker når det kommer til å legge inn reklame på blogginnlegg, der er jeg god føler jeg.  Hadde jeg vært like flink kunstner som jeg er til å legge inn reklame på blogginnlegg, er det godt mulig jeg kunne levd av kunsten.  Så er ikke tilfelle.  Sånn er det bare.

Men for å si noe om Istindan.  Ja, det er flotte fjell, for å si det enda en gang.  Og det er flere.  For Istindan består av fire topper.  Høyest når Vestre Istinden i Bardu (1489 meter over havet). De to neste av de høyeste toppene ligger på grensen mellom de to kommunene, Bardu og Målselv altså, Søre Istinden (1483 meter over havet) og Tolvtinden (1420 meter over havet). Den laveste av de fire toppene er Austre Istinden (1267 meter over havet), som ligger i Målselv kommune.  Kremt…..kremt…..ja, høyeste toppen ligger altså i Bardu……leser dere dette dere som måtte bo i Målselv, for noen bor også der, på feil side av Istindan.  Forresten er det flere småbreet i området ved Istindan, særlig nord og øst for de to høyeste toppene.  Og hold dere fast!!!  For nå blir det litt skummelt her…..et tysk krigsfly skal ha styrtet på Istindan under andre verdenskrig og blitt liggende i en isbre, og flyet og piloten skal være synlige i isen fra enkelte vinkler.  Det fortelles historier om tyske alpejegere som var godt utstyrt med klatreutstyr og forsøkte å ta seg opp mot Istind, muligens for å lete etter flyet.  Uten hell!!  Ikke noe fly er funnet.  Det er mysterium hvor flyet ligger, hvis det i det hele tatt ligger der.  Men det skal ha blitt observert en flystyrt der oppe i 1940.  Av noen i alle fall.  Hvis du tør, kan du ta deg en tur opp for å lete.  Og ja, det er godt mulig å gå opp til Istindan.  Turen starter fra Fjellstadveien i Nedre Bardu.  Man tar av frra E6 i Elverumskrysset mot Rundhaug, kjører over Barduelva og tar til høyre rett etter sving mot Fjellstad.  Stien starter ved tydelig parkeringsområde og er skiltet med grønt turskilt.  Distansen til topps er mellom 4,5-5 km.  Stien gjennom skogen et tydelig og bra, men bratt.  Dette er ikke noen søndagstur for late kropper!  Dog får man hvile når man kommer over aksla og skoggrensa ved skulderen av fjellet.  Ved skoggrensa deler stien seg og man kan ta mot venstre over en i retning Istindaksla dersom man ønsker en litt kortere tur. Fortsett videre oppover til høyre for bekken og breen mot toppen av Istind hvis du er fryktløs og ikke har høydeskrekk.  Terrenget blir stedvis grovere mens man stiger opp mot fjellryggen som leder oppover mot toppen.  Man følg denne ryggen helt til topps.  Det er bratt og luftig og jævli.  Men en helt sinnsyk vanvittig utsikt.  Nesten 1500 meter over havet befinner man seg.  

Flott fjell disse Istindan.  De kan ses fra Målselv og de kan ses fra Bardu.  De er selvsagt finest fra Bardu.  Så er det bare å håpe på at jeg som har liret av meg dette blogginnlegget, og bloggerdatter som har malt bildet av Istindan, kan bli tilgitt av alle Bardudølene, for nå har det seg slik at vi som altså bor i Bardu, er oppvokst her, faktisk står her og viser frem et bilde av Istindan……sett fra Målselv-sida!!!  Ja, du leste rett.  Istindan slik de ses på bildet er fra Målselv-sida, slik de kan ses fra leiligheta vår oppe i Målselv Fjellandsby og som det ikke var ille nok å vise frem et bilde av Istindan fra feil side så gjør jeg det igjen kjent at vi har “hytte” i Målselv og ikke på Altevatnet i Bardu der alle fra Bardu har hytte, så her bekjentgjør jeg altså mine dødssynder for en Bardudøl den ene etter den andre og verre kan det vel knapt bli med å snakke om Istindan fra feil side og hytte i Målselv!!!!  Ja, ja, vi får håpe at det blir likar i morra.   Og det blir det sikkert.  

Har du forresten lyst til å se hvordan Istindan kan ses fra rette sida, altså fra Bardusida.  Ja, da er du velkommen til å besøke flotte og idylliske Bardu og se Istindan med egne øyne, fra rette sida.  Trenger du overnatting, kan du leie rom med kjøkken og bad i Liveien for en dag eller to:)

Ha en fin dag alle sammen.  Hyggelig at du er innom og leser bloggen min.  Velkommen tilbake!

Blogginnlegg om friluftsliv og sånt:  https://allansverden.no/page-10/?pagelayer-live=1

Blogginnlegg om Bardu:  https://allansverden.no/page-45/?pagelayer-live=1

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden.blogg.no:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Trenger du å leie bolig her eller der eller hvor det måtte være?  Sjekk ut Allansverden – utleie:  https://allansverden.no/page-5/

Vårsalg hos Neatsvor!!!  Få opptil 35% rabatt på robotstøvsugerne til Neatsvor, testvinnere praktisk talt overalt, og det som ikke måtte være på vårsalg i Neatsvor-butikken får du uansett 15% rabatt hvis du bruker rabattkoden AK15 når du handler hos Neatsvor.   Neatsvor X600 Pro er best i test hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side 2, og Neatsvor X650 Pro er best i test hos Moderneliv.noForbrukervalg.noTestekspert og Nettavisen.  Disse robotstøvsugerne gjør alt.  De støvsuger, vasker, beveger seg oppå gulvtepper, under sofaen, over dørstokken, fjerner alt, hundehår og kattehår og alskens rare saker, og gjør gulvet skinnende rent.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.


Husk å ta vare på fjeset!  Og da bør du skaffe deg en IVISKIN led-maske.  Denne reduserer aldringstegn, urenheter og forbedrer hudens elastisitet.  Fjeset blir finere med andre ord.  Led-masken har seks ulike moduser – reparasjon, fornyelse, anti-aging, anti-akne, morgenpleie og kveldspleie.  Man tilpasser bare behandlingen etter behov.  Masken brukes 3-4 ganger i uken, 10 minutter av gangen, med synlige resultater etter få uker.  IVISKIN led-maske er best 2025 hos Beautyuniverse.  Klikk her for å se unboxing av Iviskin led-maske, eller klikk der for å se hvordan du bruker Iviskin led-maske, enkelt som bare det.  Bruk rabattkoden AK15 og få 15% rabatt på Iviskin led-maske.  Løp og kjøp. eller enda enklere, klikk og kjøp her.

 

Tiden er inne for å spise hotwings chips!!

Reklame | CURLI, Iviskin og Sam Cook

Det finnes mye rart potetgull.  Ja, det skal være sikkert og visst, og det kan du lese mer om her og der både her og der, og faktisk både hit og dit også.  Og i dagens innlegg i allansverden skal det handle om enda mer merkelig potetgull, denne gang hotwings chips….

Fant denne rare potetgull-posen på den lokale matbutikken som jeg ikke har noe sponsorsamarbeid med, og som jeg følgelig ikke husker navnet på, og er alltid spennende med nytt potetgull, så da havnet en pose med hotwings chips i handlevogna og ble så med hjem til bloggervillaen, ja, selvsagt etter at jeg hadde betalt for varene også da.

Var litt spent på å smake på hotwings chips.  Dette er visst Henrik Viken’s hotwings chips, og etter å ha googlet Henrik Viken oppdaget jeg at dette er en influenser, som meg selv, men således ikke så kjent og prominent som bloggkongen himself siden jeg ikke hadde hørt om denne Henrik Viken før.  Men han er visst en ordentlig gladlaks denne Henrik Viken skal man dømme etter bildet på potetgull-posen, kanskje litt høy på seg selv også ettersom han har bilde av seg selv på potetgull-posen vil noen tenke, men ikke jeg, for hadde jeg hatt mitt eget potetgull, skulle det selvsagt vært bilde av bloggkongen på potetgull-pose, med krone, som seg hør og bør en bloggkonge, og vil du lese mer om bloggkongen og skikkelig selvforherligelse, så klikker du bare her eller der eller både her og der.

Er det noen grunn til å tro at hotwings chips er noe godt da…..?  På baksida at potetgull-posen kan vi lese at denne chipsen har en brennhet smak som ikke er laget for pyser.  Det betyr at alle dere pyser bare kan styre unna dette hotwings potetgullet.  Men alle vi andre tøffinger kan smake, og det har jeg faktisk til hensikt å gjøre, altså å smake.  Jeg er da vitterlig ingen pyse, tror jeg.

Opp med posen…..mye pose og ikke så altfor mye chips i grunnen…….

Men når man tar chipsen nærmere i øyesyn, ser det da veldig godt ut.  Jeg liker sterkt krydret mat, også sånne hotwings-kyllingvinge-greier, så regner i grunnen med at dette skal jeg like.

Plukker meg ut et potetgull-flak eller potetgull-skive eller hva det nå heter.  Ser veldig god ut……

På vei inn i munnen……

Hmmmmmmm………….

Joda, dette liker jeg…..tommel opp!!!  Jeg tror jeg må dundre til med terningkast 5 for sånn hotwings chips!!!

Er ikke dumt med Hotwings chips.  Sprøe og gode chips, god grillkryddersmak med litt paprika og noe annet rart, ikke for sterkt synes jeg, ettersom jeg har bestemt meg for å være tøff og ingen pyse.  Nei, dette kan jeg anbefale for alle andre tøffinger.  Dere pyser for holde dere til sånn gammeldags potetgull med smak av salt:)

Ha en fin dag alle sammen.  Takk for at du er innom og leser bloggen min.  Velkommen tilbake!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden.blogg.no: https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om godteri, snop, snacks og sjokolade og sånt:  https://allansverden.no/page-54/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Allansverden på Zezam:  https://zez.am/allansverden

Er du kommersiell aktør og nysgjerrig på et samarbeid med allansverden der jeg kan promotere ditt produkt?  Les mer her:  https://allansverden.no/page-41/

Trenger du å leie bolig her eller der eller hvor det måtte være?  Sjekk ut Allansverden – utleie:  https://allansverden.no/page-5/

Gå ikke glipp av stort vårsalg hos CURLI.  Masse kvalitetsprodukter til sterkt rabatterte priser.  Sjekk for eksmpel ut markedets kraftigste hårføner CURLI AeroFlow, best i test hos anbefaler.com,  dinguide.no og bestetester.no, og  ta en nærmere kikk på ANTI rettetang, en av markedets mest brukervennlige.   ANTI rettetang er best i test hos DinGuideAnbefaler.com og BesteTester.  Klikk her for å besøke CURLI-butikken.

Er du lei av å fjerne uønsket hårvekst ved hjelp av gamle torturredskaper eller bruke masse penger på dyre salongbehandlnger?  Gjør som bloggerfruen og skaff deg en hårfjerner fra Iviskin.  Iviskin IPL G3 fjerner uønsket hårvekst skånsomt og smertefritt ved hjelp av lys.  Den er best i test praktiske talt overalt der det har vært foretatt tester av IPL hårfjernere, hos ForbrukerlivTopiraBeste.noHarfjerning.noBeautyuniverse og Getfitness, og den er rangert som nr. 1 mest populære hos Prisguiden under kategorien “Hårfjerner med lys & IPL Hårfjerner”.  Klikk her for å se unboxing Iviskin IPL G3, eller klikk der for å se hvordan du bruker Iviskin IPL G3.  Stort Black Month-salg i Iviskin-butikken nå – 30% rabatt på Iviskin IPL G3.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.

Sjekk også ut led-masken som tidligere var forbeholdt kjendiser og influensere og kakser på grunn av den stive prisen, men som nå er mer tilgjengelig for folk flest, ikke minst når man kan bruke rabattkoden AK15 og få 15% rabatt.  Led-masken til Iviskin reduserer akne, arr. rød hødhet, tidlige aldringstegn og fine linjer – best i test 2025 hos beautyuniverse.  Bestill led-masken til Iviskin her.

Dagens smarte lille avokado-tips

Reklame | CURLI, Iviskin og Neatsvor

Gå ikke glipp av stort vårsalg hos CURLI.  Masse kvalitetsprodukter til sterkt rabatterte priser.  Sjekk for eksmpel ut markedets kraftigste hårføner CURLI AeroFlow, best i test hos anbefaler.com,  dinguide.no og bestetester.no, og  ta en nærmere kikk på ANTI rettetang, en av markedets mest brukervennlige.   ANTI rettetang er best i test hos DinGuideAnbefaler.com og BesteTester.  Klikk her for å besøke CURLI-butikken.

Herregud!!!  Nei, i dag var det jammen ikke så mye å blogge om.  Helt tomt der oppe i hodet, slik det gjerne er, og når man i tillegg føler seg bittelittegranne lat og ikke en gang gidder å lage et rent reklameinnlegg for et eller annet rart og svindyrt kvalitetsprodukt, så blir det litt blodfattig på bloggen min i dag.  Bare å beklage.  Sånn er det noen dager, heldigvis ikke så ofte, men i dag var dessverre dagen for et tomt hode og lat legeme, så da blir det ikke stort annet enn et blogginnlegg om avokado i dag.  Og det blir heller ikke noe veldig spennende innlegg om avokade heller.  Jeg skal rett og slett bare fortelle dere at det kan være lurt å ikke kaste denne avokado-steinen hvis dere bruker litt av eller halve avokadoen eller noe sånt.  For hvis det blir noe avokado igjen etter man har laget det man skal lage, for eksempel avokado-toast med egg, så bør man legge steinen i lag med den avokadoen som måtte være igjen.  

   

Steinen gjør nemlig sitt for at avokadoen ikke blir så fort brun.  Man legger bare avokado-restene i en plastboks i kjøleskapet i lag med avokado-steinen, og da blir ikke avokadoen så fort brun.  Holde seg lengre grønn og fin hvis steinen følger med.  Hvorfor?  Aner ikke!  Men det skal visst funke.  Så det er bare å prøve.  Lykke til!  

Kanskje blir det noe mer fornuftig innhold på bloggen min i morgen.  Det er aldri godt å si.  Hvis jeg ikke føler meg så lat, så burde jeg i det minste klare å få til å legge ut et rent reklameinnlegg om ikke annet, og det er da vel noe helt annet enn enn et nokså intetsigende bloggninnlegg om avokado.  Verre er det kanskje i alle fall ikke.  Forhåpentligvis kan dere glede dere til hva som måtte komme, men det er vel langt fra sikkert at dere kan det heller.

Ha en fin dag!  Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk.  Velkommen tilbake en annen gang:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden.blogg.no:   https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlelgg med smarte tips om både det ene og det andre og det tredje og det fjerde:  https://allansverden.no/page-37/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Allansverden på Zezam:  https://zez.am/allansverden

Trenger du å leie bolig her eller der eller hvor det måtte være?  Sjekk ut Allansverden – utleie:  https://allansverden.no/page-5/

Vårsalg hos Neatsvor!!!  Få opptil 35% rabatt på robotstøvsugerne til Neatsvor, testvinnere praktisk talt overalt, og det som ikke måtte være på vårsalg i Neatsvor-butikken får du uansett 15% rabatt hvis du bruker rabattkoden AK15 når du handler hos Neatsvor.   Neatsvor X600 Pro er best i test hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side 2, og Neatsvor X650 Pro er best i test hos Moderneliv.noForbrukervalg.noTestekspert og Nettavisen.  Disse robotstøvsugerne gjør alt.  De støvsuger, vasker, beveger seg oppå gulvtepper, under sofaen, over dørstokken, fjerner alt, hundehår og kattehår og alskens rare saker, og gjør gulvet skinnende rent.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.

Husk å ta vare på fjeset!  Og da bør du skaffe deg en IVISKIN led-maske.  Denne reduserer aldringstegn, urenheter og forbedrer hudens elastisitet.  Fjeset blir finere med andre ord.  Led-masken har seks ulike moduser – reparasjon, fornyelse, anti-aging, anti-akne, morgenpleie og kveldspleie.  Man tilpasser bare behandlingen etter behov.  Masken brukes 3-4 ganger i uken, 10 minutter av gangen, med synlige resultater etter få uker.  IVISKIN led-maske er best 2025 hos Beautyuniverse.  Klikk her for å se unboxing av Iviskin led-maske, eller klikk der for å se hvordan du bruker Iviskin led-maske, enkelt som bare det.  Bruk rabattkoden AK15 og få 15% rabatt på Iviskin led-maske.  Løp og kjøp. eller enda enklere, klikk og kjøp her.

Har de gått helt fra sans og samling!!  Spørsmålet er betimelig å stille, og det i aller høyeste grad!!  For vet dere hva?  CURLI gir nå 30% rabatt på alle godsakene i butikken sin.  Ja, du leste rett!!  Du får 30% rabatt på alt i hele butikken.  30%!!!!!  Det er mye!!!  Da blir ting billigere!!  En god del billigere faktisk!!!! Og det er mye som blir billigere, alt i hele CURLI-shoppen faktisk, og der er det mye spenneende……CURLI AeroFlow, Anti rettetang, AeroFlow stylingpakke Pro, Detangler hårbørste, luftkrølleverktøy….og mere til!!  Slå til nå!  Tilbudet med 30% gjelder nå, men så plutselig kan det være det slutt!  Bruk rabattkoden “Vår30” og gjør et kupp som bare Olsenbanden kunne drømme om.  Bestill her.

13 år!!!

Reklame | CURLI. Iviskin og Neatsvor

Gå ikke glipp av stort vårsalg hos CURLI.  Masse kvalitetsprodukter til sterkt rabatterte priser.  Sjekk for eksmpel ut markedets kraftigste hårføner CURLI AeroFlow, best i test hos anbefaler.com,  dinguide.no og bestetester.no, og  ta en nærmere kikk på ANTI rettetang, en av markedets mest brukervennlige.   ANTI rettetang er best i test hos DinGuideAnbefaler.com og BesteTester.  Klikk her for å besøke CURLI-butikken.

I dag er det duket for fest i bloggervillaen.  Ja, jeg vet det er bare torsdag.  Det er ikke helg helt enda.  Men det er like fullt duket for fest i allansverden….bursdagsfest!!!!  Det er ikke noen hvem som helst som har bursdag i dag torsdag 23. april.  Det er nemlig litt av en kar!!!!!  Nei, det er ikke meg selv.  Jeg har bursdag i september og det er en stund til.  Nei, det er en helt annen kar.  Vel, kanskje ikke noen kar, men like fullt en festglad liten krabat…..jeg tenker på hunden i huset, selveste Picasso Kristensen.  Ja, det er Picasso som har bursdag.  Hunden i bloggervillaen har bursdag.  13 år blir han!!  Ingen alder for en så fornem liten hundeherremann…..og i dag er han klar for fest!!!

Litt gråere i barten enn for fem år siden, men han holder seg godt.  Og vi gleder oss til å feire denne lille miniatyrvakthunden vår som aldri glemmer å fortelle oss med høye og intense og repeterende voffelyder når det ringer på døra og noen vil inn.  Og ingen kommer inn uten at det høres en voff….eller flere….:)  Glad å gå tur er han, sover i menneskeseng, som seg hør og bør, har en katt som bestevenn, the one and only Felix Askeladden…..og så har Picasso en voldom interesse for mat.  Han elsker å oppholde seg på kjøkkenet hvis det lages mat der inne, og han smaker gjerne på ting og tang.  Han er ikke kresen…..smaker på det meste og det meste går ned, det vil si alt;) Bursdagsgave…….jeg skal røpe det……men ikke si det til bursdagshunden da……men det blir biff på bursdagshunden.  Jeg har kjøpt en entrecote.  Den pakker vi opp i ettermiddag, så skal jeg steke den og så tenker jeg at det er en som gleder seg til å smake.  Usikker på om Picasso liker biffen best medium eller well done.  Eller ved nærmere ettertanke er jeg vel egentlig ikke så usikker.  Han liker den ikke well done.  Tar for lang tid før man får spise biffen da hvis man skal steke den så lenge slik at den blir well done.  Jeg tenker Picasso foretrekker den medium og knapt nok det….biff tartar hadde han neppe gått av veien for:)  Men jeg tenker jeg steker den medium jeg.  Han liker den sikkert medium også……

Levepostei-kake!!  Ja, det kan man også lage hvis det er hundebursdag i huset, og hvis du klikker her kan du se hvordan du lager deilig god leverpostei-kake……

Det blir gøy med bursdagsfeiring i dag ja.  Vi mennesker og bloggeren i bloggervillaen skal visst ha fiskekaker og pasta til middag i dag.  Hunden i huset skal spise biff; det blir entrecote.  Jeg som er bloggkonge og vært nr. 1 på topplista til blogg.no skal altså spise fiskekake.  Hunden i huset skal spise biff…..hva er dette for en syk, forskrudd verden vi egentlig lever i?  

Like fullt…….jeg får spise min fiskekake og så får jeg bare si…..Gratulerer med 13-årsdagen til Picasso Kristensen!

Hyggelig at du stikker innom og leser bloggen min.  Velkommen tilbake!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om dyrene i bloggervillaen:  https://allansverden.no/page-13/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Allansverden på Zezam:  https://zez.am/allansverden

Trenger du å leie bolig her eller der eller hvor det måtte være?  Sjekk ut Allansverden – utleie:  https://allansverden.no/page-5/

Vårsalg hos Neatsvor!!!  Få opptil 35% rabatt på robotstøvsugerne til Neatsvor, testvinnere praktisk talt overalt, og det som ikke måtte være på vårsalg i Neatsvor-butikken får du uansett 15% rabatt hvis du bruker rabattkoden AK15 når du handler hos Neatsvor.   Neatsvor X600 Pro er best i test hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side 2, og Neatsvor X650 Pro er best i test hos Moderneliv.noForbrukervalg.noTestekspert og Nettavisen.  Disse robotstøvsugerne gjør alt.  De støvsuger, vasker, beveger seg oppå gulvtepper, under sofaen, over dørstokken, fjerner alt, hundehår og kattehår og alskens rare saker, og gjør gulvet skinnende rent.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.

Husk å ta vare på fjeset!  Og da bør du skaffe deg en IVISKIN led-maske.  Denne reduserer aldringstegn, urenheter og forbedrer hudens elastisitet.  Fjeset blir finere med andre ord.  Led-masken har seks ulike moduser – reparasjon, fornyelse, anti-aging, anti-akne, morgenpleie og kveldspleie.  Man tilpasser bare behandlingen etter behov.  Masken brukes 3-4 ganger i uken, 10 minutter av gangen, med synlige resultater etter få uker.  IVISKIN led-maske er best 2025 hos Beautyuniverse.  Klikk her for å se unboxing av Iviskin led-maske, eller klikk der for å se hvordan du bruker Iviskin led-maske, enkelt som bare det.  Bruk rabattkoden AK15 og få 15% rabatt på Iviskin led-maske.  Løp og kjøp. eller enda enklere, klikk og kjøp her.

Har de gått helt fra sans og samling!!  Spørsmålet er betimelig å stille, og det i aller høyeste grad!!  For vet dere hva?  CURLI gir nå 30% rabatt på alle godsakene i butikken sin.  Ja, du leste rett!!  Du får 30% rabatt på alt i hele butikken.  30%!!!!!  Det er mye!!!  Da blir ting billigere!!  En god del billigere faktisk!!!! Og det er mye som blir billigere, alt i hele CURLI-shoppen faktisk, og der er det mye spenneende……CURLI AeroFlow, Anti rettetang, AeroFlow stylingpakke Pro, Detangler hårbørste, luftkrølleverktøy….og mere til!!  Slå til nå!  Tilbudet med 30% gjelder nå, men så plutselig kan det være det slutt!  Bruk rabattkoden “Vår30” og gjør et kupp som bare Olsenbanden kunne drømme om.  Bestill her.

 

  

Uimotståelig gode oreokuler:)

Reklame | Sam Cook, CURLI, Iviskin og Neatsvor

 

Jeg skal fortelle dere hvordan dere kan lage noe helt aldeles forferdelig godt i dagens innlegg i allansverden, som jeg gjerne har for vane å gjøre, for det begynner etterhvert å bli svært mange innlegg om mat og gode saker på bloggen min, og det blir det i dag også.  Og i dag skal det handle om oreokuler.  Enkelt å lage og fryktelig godt:)  Slik lager du disse kulinariske lekkerbiskenene:)

Finn frem 2 pakker med oreokjeks, en filadelphia-ost og så litt melkesjokolade og kokesjokolade.  

Knus eller mos (eller hva det nå heter) oreokjeksen med en slikt kjøkkenverktøy som er beregnet til å knuse eller mose orekjeks.

Oppi med filadelphia-osten…

Kjør igang miksmasteren…

Etter noen runder med miksmasteren, blir blandingen av knust og oreokjeks og filadelphia-ost seende slik ut…

Forme små kuler av blandingen og legg oppi små muffinsformer.  Jeg lar bloggerfruen ta seg av akkurat dette grisearbeidet så ikke bloggerhendene mine blir fullstendig tilgriset av denne ekle klebrige sjokoladeblandingen, som dog smaker vanvittig godt, og jeg er tilstede og bistår bloggerfruen hvis det skal prøvesmakes underveis.

Når bloggerfruen har fått fylt opp alle muffinsformene, setter jeg oreokulene kaldt en times tid.

Og når det har gått en time, fortsetter jeg arbeidet med oreokulene og smelter melkesjokoladen og kokesjokoladen.  

Jeg dypper så oreokulene oppi den smeltede sjokoladen og setter tilbake i muffinsformen. 

Pynt med kakepynt eller annet hvis man føler for det:)

Sett så oreokulene på nytt kaldt en time eller to.  

Og når oreokulene har fått stå litt kjølig stivner sjokoladetrekket, og oreokulene kan legges i kakeboks eller rett og slett bare spises opp.  Jeg har også laget noen blogginnlegg om trening, og disse kan du lese hvis du klikker her, så jeg fremstiller meg gjerne også som at jeg er i god form og trener, og da skriver jeg på bloggen at jeg legger oreokulene i en kakeboks og at jeg legger kakeboksen i matboden.  

Har du også lyst til å fylle opp matboden med en kakeboks med noe skikkelig godt, kan jeg anbefale oreokuler:)  

Ha en fin dag!  Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden.blogg.no:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om mat:  https://allansverden.no/page-8/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Allansverden på Zezam:  https://zez.am/allansverden

Er du kommersiell aktør og nysgjerrig på et samarbeid med allansverden der jeg kan promotere ditt produkt på blogg og andre sosiale medier?  Les mer her:  https://allansverden.no/page-41/

Trenger du å leie bolig her eller der eller hvor det måtte være?  Sjekk ut Allansverden – utleie:  https://allansverden.no/page-5/

Vårsalg hos Neatsvor!!!  Få opptil 35% rabatt på robotstøvsugerne til Neatsvor, testvinnere praktisk talt overalt, og det som ikke måtte være på vårsalg i Neatsvor-butikken får du uansett 15% rabatt hvis du bruker rabattkoden AK15 når du handler hos Neatsvor.   Neatsvor X600 Pro er best i test hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side 2, og Neatsvor X650 Pro er best i test hos Moderneliv.noForbrukervalg.noTestekspert og Nettavisen.  Disse robotstøvsugerne gjør alt.  De støvsuger, vasker, beveger seg oppå gulvtepper, under sofaen, over dørstokken, fjerner alt, hundehår og kattehår og alskens rare saker, og gjør gulvet skinnende rent.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.

Gå ikke glipp av stort vårsalg hos CURLI.  Masse kvalitetsprodukter til sterkt rabatterte priser.  Sjekk for eksmpel ut markedets kraftigste hårføner CURLI AeroFlow, best i test hos anbefaler.comdinguide.no og bestetester.no, og  ta en nærmere kikk på ANTI rettetang, en av markedets mest brukervennlige.   ANTI rettetang er best i test hos DinGuideAnbefaler.com og BesteTester.  Klikk her for å besøke CURLI-butikken.

Husk å ta vare på fjeset!  Og da bør du skaffe deg en IVISKIN led-maske.  Denne reduserer aldringstegn, urenheter og forbedrer hudens elastisitet.  Fjeset blir finere med andre ord.  Led-masken har seks ulike moduser – reparasjon, fornyelse, anti-aging, anti-akne, morgenpleie og kveldspleie.  Man tilpasser bare behandlingen etter behov.  Masken brukes 3-4 ganger i uken, 10 minutter av gangen, med synlige resultater etter få uker.  IVISKIN led-maske er best 2025 hos Beautyuniverse.  Klikk her for å se unboxing av Iviskin led-maske, eller klikk der for å se hvordan du bruker Iviskin led-maske, enkelt som bare det.  Bruk rabattkoden AK15 og få 15% rabatt på Iviskin led-maske.  Løp og kjøp. eller enda enklere, klikk og kjøp her.

 

Aldri feil med en en ninja på kjøkkenet

Reklame | Bakeren og Kokken

Få deg en ninja på kjøkkenet!!!  Det kan jeg anbefale på det varmeste!!!  Vi har fått oss en ninja, og den gjør så at hverdagen på kjøkkenet, og matlagingen blir en ren fryd og en glede og hva mere måtte være.  Slettes ikke dumt med en sånn ninja på kjøkknet.  Jeg bør vel presisere, før jeg ryr ut i rent fjas med dette blogginnlegget, at en ninja er ikke en sånn lydløs japansk leiesoldat, men snarere en kjøkkenmaskin, en såkalt foodprocessor, eller en foodprofessor som hun Gjertrud Sand i The Julekalender omtalte en slik kjøkkenmaskin som gjør veldig mye rart.  Under kan du hilse vår på ninja……

Står så fint plassert der på kjøkkebenken uten at den tar opp så alt for mye plass, og så kan man koble til mye forskjellig oppå ninjaen som gjør at den kan finne på å gjøre veldig mye rart.

 

Vi kjøpte vår Ninja på Bakeren og Kokken.  Satte av et par tusenlapper av bloggpengene, klikket så her og så bestilte vi, og så kom ninjaen i posten noen dagere senere.  Angrer ikke på det kjøpet nei.  Ninjaens full navn er forresten Ninja BN800EU Auto-iQ 3-i-1 foodprocessor og den gjør mye rart.  Med en robust 1200 watt motor er maskinen mer enn i stand til å håndtere alt fra enkle til de mest krevende oppgavene på kjøkkenet.  Ninjaen leveres med en 1,9 liters bolle og en 2,1 liters miksekanne, som gir deg fleksibiliteten til å enkelt blande, hakke, kutte, rive og til og med elte deig.  Og ikke nokk med det!  I tillegg er Ninja BN800EU utstyrt med Auto-iQ-teknologi, som tilbyr intelligente programmer som automatisk justerer hastighet og pulsering, enten du lager smoothies, supper, salater eller hva det måtte være.

Ninjaen bråker litt i motsetning til disse japanske lydløse japanske leiesoldat-ninjaene, men litt lyd tåler man vel, for det er samtidig ikke så mye lyd heller, og det er jo så enkelt å bruke ninjaen at det er nesten ikke til å tro.  Jeg har knapt sett i bruksanvisningen, selv om det sikkert er det lurt å gjøre det, så er det meste ganske så selvforklarende i forhold til bruken.  Første gang vi brukt ninjaen var da vi lagde taco, kjørte et stykke ost inn i den og vipps så fikk vi perfekt revet ost til tacoen.

Sammen med paprika og agurk….inn i ninjaen og vipps så har man ferdig oppkuttede grønnsaker….:)

Alt klart for taco!!!  Skikkelig gøy å raspe ost og kutte grønnsaker med ninjaen, og det var like før vi også kjørte tortillachipsene inn i ninjaen så morsomt var det med en ninja på kjøkkenet.  Men vi sparte dem tortillachipsene.  Ikke alt skal vel kuttes eller raspes, men det som skal er perfekt å putte i ninjaen.

Gleder oss til å bruke ninjaen til flere ting etterhvert.  Få den en ninja du også…..klikk her for å kjøpe en virkelig bra ninja:)

Ha en fin dag:)  Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Boliger/leiligheter til leie i Tromsø, Målselv, Bardu.  Sjekk ut “Allansverden – utleie”:  https://allansverden.no/page-5/ 

Gjør et gedigent varmebørste-kupp!!!

Reklame | CURLI

Du store kineser og alpakka og alt det derre der!!!!  Det er ikke fritt for at jeg er noe misunnelig for tiden.  Ja, jeg er misunnelig på fine fruer med langt hår, for nå finnes det så mange dingser fra CURLI som gjør at man man kan føne og pleie og style håret at det er ikke til å tro.  Og enda bedre blir det jo nå som det er vintersalg og sånn der saker og ting og CURLI har gått fullstendi amok med rabattene, opptil 30% prosent avslag, og vel så det.  Ja, du leste rett!!!  Opptil 30% rabatt!!  Det er mye.  Ting blir fort nesten gratis når det er tale om 30%.  Ja, hadde jeg vært en fin frue skulle jeg virkelig ha tatt for meg i CURLI-butikken og sikret meg både det ene og det andre og det tredje og kanskje det fjerde. 

    

30% er nesten for godt ti å være sant, men det er det ikke, for det er nemlig sant nok!!  Oog er man fin frue eller noe sånt noe, med langt hår er nå tidspunktet her for å kjenne sin besøkelsestid og gjøre et kupp, eller kanskje snarere, et ran inne i CURLI-butikken.  For når man kan få noe til 30% rabatt nærmer det seg vel nesten et ran.  Var jeg en fin frue, tror jeg at jeg villa ha gått for en HeatWave varmebørste som man nå kan få 30% rabatt på, koster til vanlig kr. 2290, men nå får man den altså for kr. 1590, altså bare halvannen tusenlapp sånn omtrent for denne kjempebra varmebørsten som er spesialisert for langt og tykt hår, glatter og styler samtidig og som dessuten har skånsom varme.  

Om den er noe bra?  Ja, du spør meg, mann, 57, med ikke såååååå laangt hår at jeg har begynt å style håret med varmebørste, men CURLI lager ikke noe sånn billig juggeldingser.  De er derimot et norsk selskap som spesialiserer seg på hårpleie, velvære og skjønnhetsprodukter som er testvinnere både her og der.  Så du kan stole på at HeatWave varmebørste leverer det den lover!!  Det er egentlig bare å lese kundeanmeldelsene så vil du fort se at her har du ingenting å frykte, snarere tvert i mot.  Strålende fornøyde kunder!!!!  Bare en ting å si, løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  

Ha en fin dag!  Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk.  Velkommen tilbake en annen gang:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden.blogg.no:   https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Les mer om produkter fra CURLI:  https://allansverden.no/page-92/

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Allansverden på Zezam:  https://zez.am/allansverden

 

Slik lager du innbakt tacopizza:)

Reklame | Sam Cook, Neatsvor. Iviskin og CURLI

I dag skal det handle om mat i allansverden, og det gjør det vel sånn sett ganske så ofte, men det får stå sin prøve.  Noe må man jo ha å blogge om, eller hva?  Så da blir det mat, i dag også!  Og mat må man jo ha, enten man er et helt vanlig ordinært menneske, om man er konge, eller om man er o stor prominent toppblogger som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no.  Jeg tenkte jeg skulle komme med et middagstips til dere alle.  Det er noe virkelig godt, noe som jeg tror dere alle vil like, og det er…….innbakt tacopizza!  Følg med så skal jeg vise dere hvordan dere lager denne kjempegode innbakte pizzaen.

Stek kjøttdeig med tacokryder og legge kjøttdeigen midt på en pizzabunn, som på bildet.

Hell tacosaus over tacokjøttet…

Fyll på med mais…

og revet ost og nachos…

Brett deigen over fra begge sider…

Litt ost ost på toppen

Stekes i ovn på passe varme noen minutter til den er er ferdig, og det tar vel noe sånt som 5-10 minutter.

Så er det bare å dele opp og nyte en kjempegod innbakt tacopizza…

Rask og enkel og kjempegod middag:)  Bon appetit!

Ha en fin dag alle sammen.  Takk for at du er innom og leser bloggen min.  Velkommen tilbake!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden: https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg med middagstips:  https://allansverden.no/page/?pagelayer-live=1

Blogginnlegg om mat:  https://allansverden.no/page-8/?pagelayer-live=1

Se oversikt over mine øvrige blogginnlegg, inndelt etter tema:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Trenger du å leie bolig her eller der?  Sjekk ut Allansverden – utleie:  https://allansverden.no/page-5/

Vårsalg hos Neatsvor!!!  Få opptil 30% rabatt på robotstøvsugerne til Neatsvor, testvinnere praktisk talt overalt, og det som ikke måtte være på vårsalg i Neatsvor-butikken får du uansett 15% rabatt hvis du bruker rabattkoden AK15 når du handler hos Neatsvor.   Neatsvor X600 Pro er best i test hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side 2, og Neatsvor X650 Pro er best i test hos Moderneliv.noForbrukervalg.noTestekspert og Nettavisen.  Disse robotstøvsugerne gjør alt.  De støvsuger, vasker, beveger seg oppå gulvtepper, under sofaen, over dørstokken, fjerner alt, hundehår og kattehår og alskens rare saker, og gjør gulvet skinnende rent.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.

Har de gått helt fra sans og samling!!  Spørsmålet er betimelig å stille, og det i aller høyeste grad!!  For vet dere hva?  CURLI gir nå 30% rabatt på alle godsakene i butikken sin.  Ja, du leste rett!!  Du får 30% rabatt på alt i hele butikken.  30%!!!!!  Det er mye!!!  Da blir ting billigere!!  En god del billigere faktisk!!!! Og det er mye som blir billigere, alt i hele CURLI-shoppen faktisk, og der er det mye spenneende……CURLI AeroFlow, Anti rettetang, AeroFlow stylingpakke Pro, Detangler hårbørste, luftkrølleverktøy….og mere til!!  Slå til nå!  Tilbudet med 30% gjelder nå, men så plutselig kan det være det slutt!  Bruk rabattkoden “Vår30” og gjør et kupp som bare Olsenbanden kunne drømme om.  Bestill her.

Husk å ta vare på fjeset!  Og da bør du skaffe deg en IVISKIN led-maske.  Denne reduserer aldringstegn, urenheter og forbedrer hudens elastisitet.  Fjeset blir finere med andre ord.  Led-masken har seks ulike moduser – reparasjon, fornyelse, anti-aging, anti-akne, morgenpleie og kveldspleie.  Man tilpasser bare behandlingen etter behov.  Masken brukes 3-4 ganger i uken, 10 minutter av gangen, med synlige resultater etter få uker.  IVISKIN led-maske er best 2025 hos Beautyuniverse.  Klikk her for å se unboxing av Iviskin led-maske, eller klikk der for å se hvordan du bruker Iviskin led-maske, enkelt som bare det.  Bruk rabattkoden AK15 og få 15% rabatt på Iviskin led-maske.  Løp og kjøp. eller enda enklere, klikk og kjøp her.

Tid for en Heggelia Spesial:)

Reklame | Sam Cook, Neatsvor, Iviskin og CURLI

I dagens innlegg i allansverden skal jeg spise pizza.  Eller for å være mer presis.  Jeg skal blogge om at jeg har spist pizza og jeg skal dele hele spiseopplevelsen med hele verden herunder alle dere mine kjære blogglesere.  Det er såvisst ikke bare noen hvilken som helst pizza det skal handle om.  “Heggelia Spesial”!!!   Den skal være veldig god.  Jeg har hørt det blitt sagt, så da tenkte jeg at jeg ville finne ut om jeg også ville like en sånn Heggelia Spesial.  There’s only one way to find out.  Og det er smake.  “Heggelia Spesial” får man kjøpt på Milano Målselv, i Heggelia noen kilometer sør før Bardufoss by eller kanskje mer å regne som en del av Bardufoss by, og sånt rent geografisk beginner vi oss sånn omtrent midt mellom Bardu og Målselv Fjellandsby, en liten halvtimes kjøring fra begge steder til Milano Målselv, riktignok fra hver sin ende, men så langt er det vel uansett ikke, så da er det bare å sette seg i bilen fra hvor det nå måtte være og suse avgårde til Milano Målselv.

Og her blir man tatt i mot av en sånn herremann der uten, han står og veiver og peker, og særlig aktiv og intens med gestikuleringen er han hvis det er et eller annet vinddrag i luften.  Inne på Pizza Milano henter jeg en “Heggelia Spesial”……biff, skinke, pepperoni, løk og kjøttdeig for å nevne noe av det som er klæsjet opp på denne pizzaen.

Åpner man pizzaeska ser det slik ut…….det ser da unektelig godt…..i alle fall hvis man er sulten……og det er jeg den dagen jeg bestiller en “Heggelia Spesial”……så det ser godt ut, skikkelig godt ut!!!

Drefser på litt sånn pizzadressing……aldri feil med pizzadressing…….det meste blir bedre med pizzadressing…….også en “Heggelia Spesial”

Men når sant skal sies!!  Og det skal det jo!!  “Heggelia Spesial” er en skikkelig god pizza.  Perfekt bunn, perfekt stekt, kjempegodt fyll, gode smaker, fine kombinasjoner av smaker og både det ene og det andre.  Nei, dette er kort og godt en kjempegod pizza.  Terningkast 6.  Dette kan jeg like……bare se…..

Jo, kjører man forbi Heggelia på E6 nordover eller sydover blir det ikke feil om man tar en pizzastopp på Milano Målselv.  God pizza å få!!!!

Ikke rent sjelden hender det av vi starter en helg oppe på Månetoppen i Målselv Fjellandsby med å svinge innom Milano Målselv og ta med oss en Heggelia Spesial.  Det er alltid en flott start på helga:)

Ha en fin dag:)  Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk.  Velkommen tilbake en annen gang:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Allansverden på Zezam:  https://zez.am/allansverden

Den o store prominente toppbloggeren og bloggkongen kan treffes både her og der:  https://allansverden.no/page-38/

Trenger du å leie bolig her eller der?  Sjekk ut Allansverden – utleie:  https://allansverden.no/page-5/

Gå ikke glipp av stort vårsalg hos CURLI.  Masse kvalitetsprodukter til sterkt rabatterte priser.  Sjekk for eksmpel ut markedets kraftigste hårføner CURLI AeroFlow, best i test hos anbefaler.comdinguide.no og bestetester.no, og  ta en nærmere kikk på ANTI rettetang, en av markedets mest brukervennlige.   ANTI rettetang er best i test hos DinGuideAnbefaler.com og BesteTester.  Klikk her for å besøke CURLI-butikken.

Er du drittlei av å gå og gnikke og gnu for å få skinnende rene vinduer?  Det kan vel noen og enhver fort bli.  For vi mennesker er vel neppe skapt for å gå rundt og gnikke og gnu på vinduer.  Det er derimot Neatsvor W10S.  Denne er konstruert for, om ikke direkte gnikke og gnu, så er den laget for a vaske vinduene slik at de blir skinnende rene.  Neatsvor W10S robotvindusvasker er designet for effektiv, trygg og grundig rengjøring av vinduer, både innendørs og utendørs.  Med kraftig sugekraft og avansert vannspray fjerner den effektivt smuss og støv og annet rart som måtte befinne seg på vinduet.  Neatsvor W10S har et ultratynt design, kun 6,5 cm – ideelt for smale og vanskelige områder, og den tilbyr fire ulike rengjøringsmønstre som sikrer maksimal dekning uavhengig av vinduets form. Ikke noe till med Neatsvor W10S.  Vinduene blir blanke og rene.  Og Neatsvor W10S er da også testvinner hos Danske Bomagasinet.  Stort høstsalg i Neatsvor-butikken akkurat nå – 20% rabatt på Neatsvor W10S.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.

Er du lei av å fjerne uønsket hårvekst ved hjelp av gamle torturredskaper eller bruke masse penger på dyre salongbehandlnger?  Gjør som bloggerfruen og skaff deg en hårfjerner fra Iviskin.  Iviskin IPL G3 fjerner uønsket hårvekst skånsomt og smertefritt ved hjelp av lys.  Den er best i test praktiske talt overalt der det har vært foretatt tester av IPL hårfjernere, hos ForbrukerlivTopiraBeste.noHarfjerning.noBeautyuniverse og Getfitness, og den er rangert som nr. 1 mest populære hos Prisguiden under kategorien “Hårfjerner med lys & IPL Hårfjerner”.  Klikk her for å se unboxing Iviskin IPL G3, eller klikk der for å se hvordan du bruker Iviskin IPL G3.  Stort Black Month-salg i Iviskin-butikken nå – 30% rabatt på Iviskin IPL G3.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.

 

 

For en deilig liten lakse-kanape:)

Reklame | Iviskin, Neatsvor og Sam Cook

Det er forskjell på folk, og bloggere!  Noen bloggere går på røde løpere med et glass champagne i ene handa og en kanape i andre handa.  Andre bloggere må lage sine egne kanapeer, som jeg.  Jeg har sikkert sagt det før, men jeg sier det igjen.  Det er umåtelig trist at det skal være slik, men sånn er det, dessverre.  Samtidig er det gøy å lage kanapeer, så da kan man fort bli litt lettere til sinns:)

En kanape er fingermat, altså slik mat en kan ha i handa samtidig som en går på rød løper.  Jeg liker slik mat.  Jeg tenkte jeg skulle dele med dere en liten kanape-oppskrift i dag, for det kan jo sikkert være flere som liker å ha maten i handa samtidig som en gjør andre ting.  You never know!

En kjempegod kanape er røykalaks på lompe med eplekompott og rømme.  Kjempegode greier!  Med en slik kanape i ene handa og et glass champagne i andre handa, da har man det bra da:)  Er ganske enkelt å lage.  Man må jo riktignok lage denne eplekompotten, men det går ganske greit.  Skrell to epler og skjær eplene i små biter.  Splitt en halv vaniljestang på langs og få ut frøene ved hjelp av en rambokniv eller en teskje.  Ha eplebitene i en kasserolle sammen med vaniljestang, vaniljefrø, 1-2 ss sukkker og 4 ss eplemost.  Kok hele greia opp på svak varme til eplebitene er møre og væsken har fordampet.  Husk å røre rundt så ikke kompotten svir.  Avkjøl!  Eplekompott klar til bruk!!

Man bretter lompen fint og skjærer røykalaks i smale biter.  Begynn med å legge en liten dæsj eplekompott og litt rømme på hver lompebit.  Legg oppå røykalaksen og dryss over litt hakket gressløk.  Voila!  Herlig kanape!  Anbefales:)

Ha en fin dag alle sammen.  Hyggelig at du er innom og leser bloggen min.  Velkommen tilbake!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden: https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om mat:  https://allansverden.no/page-8/?pagelayer-live=1

Se oversikt over mine øvrige blogginnlegg, inndelt etter tema:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Er du lei av å fjerne uønsket hårvekst ved hjelp av gamle torturredskaper eller bruke masse penger på dyre salongbehandlnger?  Gjør som bloggerfruen og skaff deg en hårfjerner fra Iviskin.  Iviskin IPL G3 fjerner uønsket hårvekst skånsomt og smertefritt ved hjelp av lys.  Den er best i test praktiske talt overalt der det har vært foretatt tester av IPL hårfjernere, hos ForbrukerlivTopiraBeste.noHarfjerning.noBeautyuniverse og Getfitness, og den er rangert som nr. 1 mest populære hos Prisguiden under kategorien “Hårfjerner med lys & IPL Hårfjerner”.  Klikk her for å se unboxing Iviskin IPL G3, eller klikk der for å se hvordan du bruker Iviskin IPL G3.  Stort vårsalg i Iviskin-butikken nå – 30% rabatt på Iviskin IPL G3.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.

Hva er den perfekte gaven til den late mannen som ikke gidder og vaske og gjøre rent i huset?  Det må jo nesten bare være en robotstøvsuger!  Og har du en slik mann, en skikkelig rotstokk, blir han garantert veldig glad om han får en robotstøvsuger fra Neatsvor i gave.  For da kan mannen sitte i godstolen og drikke øl mens robotstøvsugeren fra Neatsvor støvsuger, vasker, beveger seg oppå gulvtepper, under sofaen, over dørstokken, fjerner alt, hundehår og kattehår og alskens rare saker.  Neatsvor har flere modeller du kan velge mellom, og alle er veldig bra.  Jeg har forresten en Neatsvor X600 Pro og er svært godt fornøyd med min, og det er ikke så rart, for dette er en skikkelig testvinner, best i test hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side2.  Klikk her for å se unboxing av Neatsvor X600 Pro, eller klikk der for å se Neatsvor X600 Pro in action. Stort vårsalg i Neatsvor-butikken akkurat nå – opptil 30% rabatt, og det som ikke måtte være på nedsatt pris får du uansett 15% rabatt på hvis du bruker rabattkoden AK15.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.