Endelig mandag!

Reklame | Gymgrossisten

Under Armour//Under Armour//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

Jeg har surket mye i det siste, klaget og surket hver eneste mandag om at det er blåmandag.  Nå i januar har jeg kalt første arbeidsuke etter jul for “helvetesuke”, jeg har klaget og surket over at jeg ikke ble plukket ut til semifinalist i Vixen Awards.  Jeg har klaget over at tv-program som “Skal vi danse” og “Hver gang vi møtes” er ikke hva det en gang var, likeledes radbrekket “Norges tøffeste” og generelt sett begynt å føle meg som en kombinasjon av en skikkelig grinebiter og en gretten gammel gubbe…..ehhh gretten ung mann!

Men jeg har jo egentlig ikke lyst til å være slik, negativ og kritisk til mye forskjellig rart.  Jeg liker i grunnen bedre å ha en positiv tilnærming til ting, så i dag skal jeg gjøre følgende.  Jeg skal si:  “Endelig mandag”.  Ja, jeg sier som Petter Stordalen sier det, for mandag er hans favorittdag, og han sier “ENDELIG MANDAG” med store bokstaver og voldsom begeistring, og jeg prøver å gjøre det samme, sier “endelig mandag” for å prøve å gjøre blåmandagen litt mindre blå, kanskje gjøre det til en bra dag.  “Endelig mandag”!  Ja, dere hørte meg si det.  Funker det!  Blir mandagen bedre hvis man sier til seg selv “endelig mandag”, om så med begeistring og med store bokstaver…”ENDELIG MANDAG”???  Kanskje kan man hoppe og sprette og juble litt også, over at det er mandag?

Det er nok likevel adskillig lettere for Petter Stordalen å se lyst på hver mandag.  Petter Stordalen ser selvsagt på mandagen som starten på en ny uke, en ny mulighet og start til å tjene enda mer penger på sin business.  Det er ikke slik for meg.  For meg er ikke mandagen en ny mulighet til å gjøre noe som får millionene til å ry inn.  Uansett hva jeg gjør, så ryr ikke millionene inn, og jeg har aldri erfart at mandagen er starten på en uke der pengene ryr inn, snarere tvert imot.  Pengene pleier å ry ut – ja vi pleier jo å ta ukeshandelen på mandager, og ellers er mandagen bare starten på en ny laaang arbeidsuke der det ikke ryr inn millioner, uansett hva jeg måtte finne på og gjøre.  Det hjelper ikke en gang å surke over blåmandagen på bloggen heller – det får ikke sponsorene til å komme løpende med fete kontrakter.  “Endelig mandag” du liksom!!  Mandag er og blir en blåmandag!!!!  Slik er det og blir det, ser det ut til, såfremt ikke noen kommersielle aktører finner ut at de synes skikkelig synd på den o store prominente topploggeren og får lyst til inngå en sponsoravtale der de kaster tusenlapper eller fortrinnsvis millioner etter den o store prominente mot at den o store prominente liker og anbefaler et eller annet produkt på bloggen sin.  Det er lov å håpe:)  Men det kan vel like så godt skje på en tirsdag eller en onsdag eller en torsdag.  Jeg klarer ikke å se at det er noe spesielt som skulle tilsi at noe slikt skulle skje på en mandag.  Nei, jeg tror jeg fortsetter å surke over blåmandagen på mandag, men de andre dagene skal jeg heller være mer positiv, glad og lystig, spesielt på fredag ettermiddag, lørdag og søndag.

Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk!  Tusen takk!  Velkommen tilbake i morgen:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om jul:  https://allansverden.no/page-16/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg