Ventemandag og sommerprat:)

Reklame | Røhnisch, Gina Tricot, Hickap og Miinto

Så var dagen kommet, denne merkelige mandagen som jeg ikke helt vet hva er egentlig.  Mandag 14. august er altså dagen i dag.  Det er en rar dag.  Ja, det er mandag.  Det er ikke blåmandag for jeg skal jo ikke på jobb.  Samtidig klarer jeg ikke helt å se på denne mandagen som en gladmandag.  Jeg er nemlig ikke så glad og lystig som jeg burde vært når jeg tross alt ikke skal på jobb.  Og det skyldes selvsagt ene og alene en ting.  Jeg skal på jobb i morgen.  Dette er sommerferiens siste dag.  I morgen er det slutt på alt gøy.  Livet skal ikke lenger leke som det har gjort lenge nå i sommer.  I morgen er det blåtirsdag, og det er BLÅTIRSDAG!!! med store feite bokstaver og tre utropstegn bak, minst!  Og vissheten om hva som venter meg i morgen gjør selvsagt at det er vanskelig å forestille seg denne mandagen som en gladmandag.  Det er noe annet.  Det er ventemandag.  Jeg går egentlig bare rundt og venter på det som skal skje i morgen.  Det er vanskelig å finne på så mye annet enn å gå og vente.  Det er liksom ikke tid.  Bobilen Bob kunne sikkert tenkt seg at vi fant på et lite sprell, men det er ikke tid til noe sprell.  Sorry Bob!  Det er bare å vente….på blåtirsdagen.  Herregud!  Den er her i morgen, og det er ingenting jeg kan gjøre med det.  Bare vente…

Og mens vi venter kan vi kanskje ta en siste lille sommerprat, for det har vi jo faktisk ikke gjort før i sommer, tatt en sommereprat altså, så da må det nesten gjøres i dag, før det er for sent, før blåtirsdagen kommer i morgen.  Det er Nettavisen som har pleid å ha sommerprat med kjendiser i sommer, og sommerpraten med for eksempel Christian Paasche kan du lese hvis du klikker her, men Nettavisen har visst helt glemt å ta sommerpraten med den o store prominente toppbloggeren og fremtidige bloggkongen himself, i egen høye person, toppbloggeren som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no og som har vunnet pris i Gryxen Awards både i 2021 og 2022.  Så da får jeg ta sommerpraten med meg selv, og da bruke spørsmål som Christian Paasche fikk i sin sommerprat.  Gjør dere klar for et siste flash av sommer, sommerprat med den o store toppbloggeren, altså meg selv:)

Hva er årets sommerplaner, og hvem skal du tilbringe sommeren med i år?

Årets sommerplaner du liksom!!!  Hadde Nettavisen klart å ta en sommerprat med meg tidligere i sommer, kunne jeg jo ha fortalt om mine sommerplaner.  Er vel litt sent nå.  Om ikke alle helvetes sluser er åpne i morgen, så er i alle fall inngangsdøra til jobben åpen, og da blir det vel litt rart om jeg skulle ha fortalt om mine sommerplaner nå, når vi vet hva som kommer i morgen.  Blir helt aldeles forkjær rekkefølge på saker og ting.  Hvem skal jeg tilbringe sommeren med i år?  Jo, den har jeg tilbrakt med bloggerfruen, bloggerbarna, Picasso Kristensen og Felix Askeladden, og det har vært veldig fint:)

Hva er ditt beste sommerminne?

Har veldig mange fine sommerminner.  Litt vanskelig å plukke ut ett.  Skal tenke på det til neste år, og hvis da Nettavisen vil ta en sommerprat med meg, så skal jeg ha bestemt meg for ett spesielt sommerminne.

Hva er ditt verste sommerminne?

Det var da fryktelig mange vanskelige spørsmål.  Verste sommerminne??  Jeg tror ikke jeg kan komme på et sånt dårlig sommerminne.  Allansverden er jo en sånn gladblogg, med tull og fjas og møl og forsøk på å spre litt hverdagsglede.  Det skulle da vel sømme seg dårlig om jeg skulle begynne å henge meg oppi dårlige sommerminner.

Norgesferie eller utenlandsferie?

Jeg sier som Ole Brumm!  Ja, takk, begge deler.  Norgesferie, gjerne med bobilen Bob🙂  Og gjerne en tur til utlandet også:)  Syden er herlig!!

Hytte, båt eller camping?

Camping, med bobilen Bob🙂

Strand eller by?
Strand og by:)

Hva er ditt aller beste ferietips?
Slapp av, senk skuldrene og les blogg:)

Hva pakker du alltid med deg i bagasjen på ferie?
Tja, det kan du faktisk lese mer om hvis du klikker her.

Hva er din favoritt sommersnack?

Christian Paasche svarte stangselleri, gjerne med dipp.  Jeg er enig!  Stangselleri med dipp er kjempegodt!  Ja, jeg mener det faktisk.  Jeg liker faktisk grønnsaker og dipp kjempegodt, og stangselleri er favoritten!  Ja, også er vannmelon en skikkelig god sommersnack:)

Beste sommerlåt?
“En solskinnsdag” med Postgirobygget

Det diggeste å slenge på grillen er …

Å, det er jo så mye godt, både kjøtt, fisk og grønnsaker.  Men jeg tror likevel jeg vil gå for spareribs🙂  Spareribs er digg!!

En overvurdert sommergreie er …

Lese bok.  Bloggerfruen driver og leser bok om sommeren.  Det er trist.  Hun burde da vel heller lese blogg.  Bok er overvurdert.  Man kan ikke klikke på noe reklame i en bok.  Les heller blogg:)

Så var sommerpraten over, siste rest av sommer.  I morgen er det slutt, på sommer og gøy og glede.  Da er det jobb!  Det er en ting som er “bra” med å begynne på jobb hvis man kan si det sånn selv om det jo høres veldig flåsete ut.  Jo, men jeg får noe å blogge om, altså at det er trist og leit at ferien er slutt og at det er tilbake på jobb.  Så da vet dere vel hva som kommer i morgen, et blogginnlegg viet blåtirsdagen med masse klaging og syting og surking.  Blir ikke det spennende så vet ikke jeg!  Det blir kjempespennende!  Vi ses i morgen!!

Ha en fin dag!  Hyggelig at du besøker bloggen min:)  Velkommen tilbake!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om blåmandager og gladmandager

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

I dag kan du gjøre mange kupp på handlefronten.  Sjekk ut:

Jakke fra Røhnisch i varmende pilestoff, laget av 70 % resirkulert polyester:  https://rohnisch.mtpc.se/3278067

Off Shoulder Dress fra Gina Tricot:  https://gina-tricot-no.mtpc.se/3278086

Hudpleiesett fra Hickap:  https://c.mtpc.se/tags/link/3278100

Levi’s bukse til herremannen, fra motebutikken Miinto:  https://miinto.mtpc.se/3278121

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg