Hvem vinner Gryxen ærespris?

Reklame | Iviskin og Neatsvor

Bruk rabattkoden AK15 og få 15% rabatt på robotsvøvsugeren Neatsvor X600 Pro og hårfjerneren Iviskin IPL G3.

Det har vært utdeling av priser i Gryxen Awards gjennom hele desember.  Folket har stemt på de bloggerne som de mener har fortjent priser innenfor ulike kategorier, og folket har stemt bra, i alle fall ved en anledning, idet allansverden ble stemt frem som vinner av prisen som “Årets mote/skjønnhetsblogger“.  Andre ganger har folket stemt helt merkelig rart, spesielt ved to anledninger der den o store prominente toppbloggeren og skjønnhetsbloggeren var nominert i kategorien “Årets livsstilsblogger” og “Årets gledesspreder”, men ikke nådde opp, ubegripelig nok, i alle fall for meg selv.

Men nå er det slutt på alt av medbestemmelse og demokrati og sånne saker og ting.  Folkets stemme har blitt hørt, for siste gang i årets Gryxen Awards.  Nå skal nemlig Gryxen ærespris deles ut, og da er det slik at selveste Gryxen-juryen trer frem for å avgjøre hvem som vinner den gjeveste Gryxen-prisen av dem alle, æresprisen, æresgryxen.  Og i Gryxen-juryen sitter den usedvanlig dyktige jurydama Gry Henriksen, månedens blogger for november og desember, i lag med Verdande, verden beste bloggløse blogger:)  Disse to bestemmer hvem som skal få æresgryxen, den gjeveste gryxen av dem alle.

Jeg har jobbet hardt for å smiske med juryen, spesielt Gry Henriksen, og det kan du lese mer om her og der og både her og der.  Så må jeg ta selvkritikk for en ting også, og det er ikke ofte jeg gjør, o stor prominent toppblogger og skjønnhetsblogger som jeg jo er med lite feil og mangler, men jeg føler på meg at jeg har gjort en for dårlig jobb når det kommer til å smiske med andre halvdel av Gryxen-juryen, selveste Verdande, og og det kan jo fort komme til å slå tilbake på meg selv, men jeg håper Verdande har fått med seg det at jeg har sagt meg enig i karakteristikken fra en medblogger av Verdande som verdens beste bloggløse blogger, der jeg fulgte opp med å si at jeg synes Verdande er så dyktig med sine kommentarer på andres blogger at jeg vil nominere henne til Nobelprisen i litteratur til neste år, for 2024, hvis jeg vinner æresgryxen vel og merke.  Så får vi se da hvordan det går, om Gryxen-juryen er de ubestikkelige, eller om de kan være åpen for litt smisking:)

Hvem vinner så æresgryxen 2023?  Det er en pris som henger høyt.  Bunny fikk æresgryxen i 2021, Mammapaahjul ble tildelt æresgryxen i 2022, og så er spørsmålet hvem som vinner i år?  Det er vanskelig å si hvem som får tildelt denne store og ærerike og prestisjetunge prisen av juryen.  Jeg har jo et håp selv om å vinne den, ellers så hadde jeg jo ikke giddet å bruke tid på all denne smiskingen, men det er knallhard konkurranse.  Det er veldig mange dyktige bloggere på blogg.no, og det er sikkert veldig mange aktuelle kandidater.  Jeg skal imidlertid komme med noen tips, til hvem jeg tror som kan komme til å stikke av gårde med prisen, selveste æresgryxen.  Jeg skal peke på 10 navn.  Jeg tror vinneren er en av disse 10.  Vi får se.  Her er mine tips…

Bloggkongen er vel en selvsagt kandidat.  For Tom Martin Dahle er kongen av blogg.no, den nåværende vel og merke, altså den bloggeren som har flest besøk på bloggen sin og som ligger på toppen av topplista til blogg.no nesten hele tiden, og det har han gjort gjennom hele 2023 praktisk talt om jeg jeg ikke tar veldig feil.  Tom Martin Dahle blogger om mat og han blogger om livet.  Han har ikke så lang fartstid på blogg.no, et par år om jeg ikke tar feil, og det kan selvsagt diskvalifiere TomsMatprat hvis juryen heller vil hedre en av de som har vært med veldig lenge.  Men samtidig så er det jo ikke sikkert at juryen vektlegger akkurat dette kriteriet med ansiennitet i så stor grad, og jeg tror uansett at TomsMatprat kan stikke av gårde med æresprisen.  Han er en verdig kandidat slik jeg ser det.

Frodith har blogget lenge.  Hun har en svært populær blogg blant mange av de andre bloggerne inne på blogg.no, og så er hun som person godt likt etter hva jeg har forstått.  Frodith står også bak utfordringer til de andre bloggerne som får stor tilslutning, og i det hele og det store er Frodith en fargerik og spennende blogger.  Jeg holder henne som en av favorittene faktisk.  Kan hun vinne hele greie?  Det skulle ikke forbause meg…

Det er den o store prominente toppbloggeren, skjønnhetsbloggeren og fremtidige bloggkongen som står bak bloggen allansverden, og det er ingen ringere enn meg selv.  Den o store har en gang oppnådd en 2. plass på topplista til blogg.no og blitt så høy på seg selv i ettertid at det kan bli lett vel mye av det gode, egentlig hele tiden.  Han liker gjerne også å nevne at han har vunnet pris i Gryxen Awards både i 2021, 2022 og 2023.  I allansverden kommer det blogginnlegg om alt og ingenting, og det er umulig å si hvor haren hopper, og det er umulig å si hva som kommer slags innlegg i allansverden.  Det finnes ingen rød tråd i denne forunderlige kaotiske verdenen av blogginnlegg, dog er det en ting som går igjen i allansverden, og det er selvsagt……trommehvirvel…..trommehvirvel……reklamen, og det er mye sånt ja.  Og det er det hver gang, masse deilig reklame som bloggleserne blir oppfordret til å klikke seg inn på slik at den o store skal tjene seg søkke rik.  Kan Allansverden være kandidat for en æresgryxen?  Spørsmålet er vel heller om den o store prominente har lyktes i sine mange forsøk på å smiske med juryen, altså om all smiskingen har gitt resultater, i form av en æresgryxen.  Time will tell:)  Og bare så det er sagt.  Den o store skal visstnok sprette champagneflaska på bildet under hvis han blir tildelt en æresgryxen, og så blir det tsjøgging, i allansverden.  Og det vil dere vel sikkert se Gry og Verdande i juryen, tsjøgging?  Er ikke hver dag man får se slikt, og det er vel ikke heller alle som har det i seg, som har kapasiteten til å tsjøgge en flaske champagne.  Ja, vil juryen se tsjøgging, vet de vel hva de må gjøre;)

Så var det denne kjerringa da.  Kjerringa har vært en omstridt blogger, i alle fall den tiden hun gjerne kommenterte blogginnleggene til de over henne på topplista til blogg.no, men hun er blitt snillere med toppbloggerne den siste tiden.Kjerringa har en god penn, skriver gode innlegg, og det er fort gjort å bli hektet på bloggen hennes slik at man bare må følge med på hverdagslivet i “Drømmehuset” til kjerringa og GGG, altså Gamle Gubben Grå.  Kjerringa har vel ganske lang fartstid på blogg.no.  Hun har mange følgere.  Jeg vil tenke at hun er en av kandidatene til en æresgryxen.

Vibbedille skriver at hun har Norges største strikkeblogg, og jeg ser at det er mye strikking der inne på bloggen hennes nå som jeg går inn på den.  Og det er faktisk ikke så ofte jeg gjør.  Jeg føler jeg kan ikke besøke den så ofte, i alle fall ikke si det så høyt at jeg besøker den så ofte, for hva ville kompisene mine ha sagt hvis jeg forteller at jeg driver og leser strikkeblogg.  De ville ha sagt at jeg trenger å bli med dem ut for å ta noen øl, utvilsomt.  Men jeg tror Vibbedille kan være en aktuell kandidat for en æresgryxen.  Juryen består av to damer som sikkert driver og strikker og som kanskje vil gjøre stas på Norges største strikkeblogg, med en æresgryxen?

Kan den gamle bloggkongen være aktuell for en æresgryxen?  Jeg vet ikke!  Kokkejævelen er fortsatt på blogg.no, men han blogger ikke så ofte som før, og han kan ikke lenger ses på topplista.  Det vil være overraskende om Kokkejævelen får æresgryxen, men kan han være en “dark horse” eller en outsider til en æresgryxen.  Jeg utelukker ikke muligheten, men jeg tviler, for da ville jeg ha trodd at han ville ha fått den før mens han var mer aktiv og synlig på blogg.no.

Stina er en virkelig outsider, og knapt nok det, for Stina har vært veldig lite aktiv på blogg.no den siste tiden.  Hun er på en måte den siste rosablogger på blogg.no, eller en av de siste.  Kan det tenkes at juryen vil gjøre stas på Stina for kanskje å lokke henne tilbake til å bli mer aktiv på plattformen?  Kan de tenke taktisk på den måten?  Vi trenger så utvilsomt å få flere rosabloggere tilbake til blogg.no.  Og jeg er enig!  Som nybakt vinner av kategorien “Mote/skjønnhetsblogger” vil jeg tenke at det er hyggelig om vi får inn flere slike unge, hippe og trendy folk for jeg føler meg litt sånn alene i så måte som mote/skjønnhetsblogger.  Kan Gryxen-juryen overraske og sjokkere oss alle med en æresgryxen til Stina?

Hva med Monicaverdehus?  Kan hun stikke av gårde med Gryxen ærespris?  Monicaverdehus er i bloggen sin ærlig, åpen og rusfri, og hun blogger om dette med livet og det å ha slitt med rus og komme seg ut rushelvetet og finne den riktige balansen i livet.  Monicaverhus har gode besøkstall på bloggen og blogger om viktige ting selvsagt.  En outsider til æresgryxen?  Kanskje……

Kari Engesvik skriver om seg selv at hun er født til å være dronning i eget liv, og jeg kan identifisere meg selg med slikt royalistisk tåkeprat fremtidig bloggkonge som jeg jo selv er.  Kari Engesvik blogger om livet med sykdommen ME, men hun tar opp mye forskjellig i bloggen sin, også ting som vi alle har gått rundt og tenkt på og vært bekymret for, for eksempel om dukene fra Fauske kom i tide.  Kari Engesvik tok også initiativ til et stort bloggtreff i Trondheim i juni, og har således bidratt til å gjøre flotte ting for sine medbloggere.  Kan det bli en æresgryxen på Kari Engesvik?  Man vet aldri…..

Kan det tenkes at jurymedlem Gry Henriksen gir prisen til seg selv?  Ja, det burde hun faktisk gjøre!!  Gry Henriksen fortjener æresgryxen 2023, og det er ikke noe jeg sier bare for å smiske og innynde meg hos juryen slik at jeg selv kanskje kan vinne.  Gry Henriksen har vært med på blogg.no en god stund, hun har en veldig god blogg, har en god penn og en god mobiltelefon som tar fine bilder, og så fortjener hun honnør for å dra igang og styre med Gryxen Awards gjennom hele desember, samt passe på at hun ikke blir påvirket av smisking og slikt fra visse bloggere som har lyst på en bloggerpris eller flere.  Gryende er i alle fall min æresgryxen for 2023, og i tilfelle at juryen fortsatt ikke har bestemt seg for vinner, så håper jeg ene halvparten av juryen setter pris på dette siste smiskeforsøket før prisen deles ut.  Og hvis juryen føler det blir vanskelig å dele ut prisen til seg selv, kan de jo kanskje se litt mot en blogger som alltid har vært så hyggelig og grei med dem, på alle mulige måter.  Men helt ærlig, den som fortjener æresgryxen 2023 er Gry Henriksen:)

Så får vi se hva juryen lander på og hvem de utnevner til årets æresgryxen.  Det blir helt sikkert en verdig vinner, i all fall hvis det blir meg selv.  Vi venter i spenning.  Ja, spenningen er til å ta og føle på her inne på blogg.no nå.  Hvem blir tildelt æresgryxen 2023?

Ha en fin dag!  Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk.  Velkommen tilbake en annen gang:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Allansverden på Zezam:  https://zez.am/allansverden

Den o store prominente toppbloggeren, skjønnhetsbloggeren og fremtidige bloggkongen kan treffes både her og der: https://allansverden.no/page-38/

Robotstøvsugeren Neatsvor X600 Pro er den perfekte julegaven til den late mannen som ikke gidder å vaske og gjøre rent i huset!  Har du en slik mann, en skikkelig rotstokk altså, blir han garantert veldig glad om han får en Neatsvor X600 Pro i julegave.  Neatsvor X600 Pro er den kraftigste robotstøvsugeren på markedet.  Den støvsuger, vasker, beveger seg oppå gulvtepper, under sofaen, over dørstokken, fjerner alt, hundehår og kattehår og alskens rare saker.  Neatsvor X600 Pro er best i test hos TekguideHjem og hageForbrukerlivBeste.no og Side2.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Neatsvor-butikken. Klikk her for å se unboxing av Neatsvor X600 Pro, eller klikk der for å se Neatsvor X600 Pro in action.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.  Hvis du vil, kan du lese mer om Neatsvor X600 Pro her eller der.

Er hårfjernen Iviskin IPL G3 den perfekte julegaven til henne?  Ja, det er den så utvilsomt!  Alle vil ha en Iviskin IPL G3 til jul, og du må være rask ute hvis du skal sikre deg en.  Iviskin IPL G3 fjerner uønsket hårvekst smertefritt og skånsomt ved hjelp av lys, er best i test hos Forbrukerliv og Getfitness, og er rangert som nr. 1 mest populære hos Prisguiden under kategorien “Hårfjerner med lys & IPL Hårfjerner”.  Med rabattkoden AK15 får du 15% rabatt når du handler på Iviskin-butikken.  Klikk her for å se unboxing av Iviskin IPL G3, eller klikk der for å se hvordan du bruker Iviskin IPL G3.  Løp og kjøp, eller enda enklere, klikk og kjøp her.   Du kan lese mer om Iviskin IPL G3 både her og der.

 

 

4 kommentarer
    1. Jeg synes det er veldig hyggelig bare at du har tenkt på at jeg kunne vært en slik kandidat 🙂 Du er noe for deg selv du Allan! 😀 Liker at du blogger, og håper ikke du slutter med det første. Liker all moroa 🙂

    2. 🤣🤣🤣 dævver! Jeg kan trøste deg med at jeg altså har fått med meg smisk, Allan 😊. Men Nobel-pris ? Der ramla du utpå igjen, ass. JEG innehar jo tross alt en GryXen !!! Publikumsprisen, faktisk 😉. Som første og ENESTE innehaver ❤️. Lurte du aldri på hvordan jeg havna i denna juryen 😇?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg