And twelve points go to…

Reklame | Gymgrossisten og Lagerpriser

GASP//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

Hei igjen!  I’m back!  Tilbake med innlegg nr. 2 på allansverden i dag.  Jo, jeg har et liv ved siden av bloggingen også, i alle fall av og til:)  Men det var så vanskelig å kåre en vinner av Melodi Grand Prix i allansverden at jeg trengte litt mer tid på å bestemme meg.  I mitt innlegg fra tidligere i dag så gikk jeg gjennom alle låtene med terningkast og hele greia, og det kan du lese mer om her, men det var så mange bra låter i år, så jeg trengte mer tid på å bestemme meg for vinnerlåten.  Men nå er en avgjørelse tatt.  Vinneren er plukket ut – terningen er kastet!!!

Jeg har i min anmeldelse av finalelåtene gitt terningkast fem eller seks til følgende 7 land, Ukraina, Sverige, Serbia, Frankrike, Romania, San Marino og Moldova.  Det betyr at vi finner vinneren blant disse.  Ulvene våre i Subwoolfer når altså ikke helt opp i kåringen her i allansverden, men det hadde selvsagt vært gøy om vi faktisk vant mgp i kveld, men jeg tror ikke vi gjør det, og “Give that wolf a banana” er ikke blant toppbidragene i årets konkurranse slik jeg ser det. Men jeg finner selvsagt frem flagget og heier på ulvene våre!!!!

Jeg likte låten til San Marino veldig godt i semifinalen.   Det er tøff rock og en sterk sceneopptreden fra Achille Lauro, en av italienske mest populære artister. Men Europa likte ikke “Stripper”, og jeg var heller ikke særlig begeistret da jeg så innslaget på youtube, og så et italiensk mannfolk der oppe på scenen, men selve låten er kanonbra!  Låten gikk imidlertid ikke til finalen, så jeg ser bort fra denne når jeg skal utpeke beste vinner av Eurovision på bakgrunn av finalelåtene, og det må jeg jo gjøre!  Moldovas låt er kjempekul, men når man skal ha mgp-fest, og når vinneren skal kåres rundt midnatt, så kan det bli litt komplisert å fortelle alle at min favoritt var “Trenuletul” med Zdob si Zdub og Fratil Advahov fra Moldova.  Det kommer jeg aldri til å huske, og jeg kommer heller aldri til å klare å uttale det, i alle fall ikke rundt midnatt.  Moldova kan derfor ikke bli min vinner!

Jeg skal gjøre det kort.  Serbia og Romania når ikke helt opp.  Det står mellom tre land, Ukraina, Sverige og Frankrike.  Ukrainas låt “Stefania”, en hyllest til mor, er kanonbra, folkemusikk, folklore-rock og rap i en herlig miks, topp musikere på alle måter.  Det er utradisjonelt og annerledes som det ofte er fra Ukraina i mgp-sammenheng.  Sverige har en litt tradisjonell popballade.  Det handler om kjærlighet og kjærlighetssorg.  Det er en flott tekst, glimrende melodi, men det aller beste med hele låten er likevel stemmen og fremføringen til Cornelia Jakobs.  Om hun synger perfekt rent vet jeg ikke, men det er en sårbarhet og personlighet i stemmen som gjør at det hele faktisk høres troverdig ut, og øret mitt liker dette.  Fantastisk låt fra Sverige!!!  Frankrike har også en utrolig fin låt, og dette er noe veldig annerledes og forskjellig fra det meste annet.  Bretonsk sang, djevelrop, mørk keltisk stemning rundt det hele, og noe sånn merkelig disco-techno-rave-musikk, men du verden så kult!  Dritkult, som en ungdom som meg selv kan pleie å si det.  Perfekt låt for en mgp-fest utover de sene nattetimer!  Føler jeg kan mimre tilbake til alle ravepartyene jeg aldri deltok på.  Men med “Fulenn” kommer det til å ta helt av på mgp-festen, jeg lar meg kanskje inspirere av San Marino fra semifinale del 2, eller kanskje ikke likevel(?).

Så skal vinneren av Eurovision 2022 i allansverden avsløres.  Jeg gjør det på den formelle måten, med å gi 8, 10 og 12 poeng til de tre landene Frankrike, Sverige og Ukraina, og der sistnevnte med 12 poeng er vinneren.  Ok!  Da går vi i gang:  “May we then have the votes from Allansverden?”….Selvsagt!  Hello Europe..!..her kommer avgjørelsen som så mange har ventet på:  Ukraine huit pointes, Ukraine eight points……La France dix pointes, France ten points and the winner….La Suede douze pointes.  Twelve points go to Sweden!!!!!!!!!

Det er vel greit nok at man liker låten til Sverige, men det får da være grenser, og man trenger vel ikke alltid å ha noe på hodet(?)

Det blir Sverige som er mgp-vinner i allansverden!!!  Det er en fantastisk låt!  Og da er det avgjort!  Hører dere Sverige?  Dere er utpekt til vinner av Eurovision 2022 i allansverden.  Det er aldeles utrolig!  Dere har slått England, Frankrike, Tyskland, alle kjempers fødeland, dere har slått hele Europa!!!  Hører dere?  Alfred Nobel!  Ulf Lundell!  Ingvar Kamprad! Astrid Lindgren!  Olof Palme!  Zlatan!  Tage Erlander!  Evert Taube!  Pippi Langstrømpe!  Dere har fått 12 poeng i mpg-finalen av bloggeren som en gang har vært nr. 8 på topplista til blogg.no!!!  Statsminister Magdalena Andersson, kan du høre meg?  Dere har banket hele Europa.  Som de sier i boksebarene rundt Madison Square Garden i New York – Europe took a hell of a beating, a hell of a beating!  Gratulerer Sverige med 12 poeng og vinner av Eurovision 2022 i allansverden:)

Så får vi se hva Europa sier i den virkelige verden i kveld.  Det blir spennende!  Ha en hyggelig mgp-kveld alle sammen:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Mine tidligere mgp-innlegg fra 2022:

Hvem vinner Eurovision Song Contest 2022?

Semifinale del 2

Går Norge videre til finale i kveld?

Hva er tidenes aller beste mgp-låt?

MGP vorspiel – vi starter oppladningen til neste ukes finaler

Hvem vinner Sami Grand Prix?

Hvem skal vi sende til Torino?

Det beste nordnorske i mgp

Sistesjansen del 2

Hvem er Subwoolfer?

Sistesjansen del 1

Delfinale 4

Delfinale 3

Delfinale 2

Delfinale 1

Krimo® polygriptang//Lavalampe – rød/blå/grønn//Krimo® reparasjonstape//Krimo® magnetisk armbånd med borrelås

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg