Hurra for feitetirsdag!

Reklame | Gymgrossisten, Lyko, Lindex, Tannrevel, Elskling.no

GASP//GASP//GASP//ICANIWILL

Vi er inne i fastelavnstiden!  På søndag var det fastelavn-søndag, i går var det blåmandag, og den kom vi oss gjennom med nød og neppe, og i dag er det feitetirsdag, i henhold til gammel kirkelig men også folkelig tradisjon.  Fastelavn markerer inngangen til fasten, da det gode liv slik vi kjenner det, og er vant til, opphører å eksistere.  Og feitetirsdag er dagen før fasten starter, det er altså siste dag da man kan spise og kose seg før fasten setter inn.  Det betyr en ting kjære blogglesere, og det er at det i morgen blir andre boller, men i dag skal vi kjøre i oss det vi klarer av god mat, skikkelig feite oss opp med kraftig kost for å komme oss gjennom fasten.  Jeg må nok dessverre stå over fasten da jeg er o stor prominent toppblogger som det forventes at leverer blogginnlegg med usedvanlig høy språklig og litterær kvalitet, og da må jeg ha mat for å klare å fungere og tenke klart.  Det skulle vel tatt seg ut om jeg plutselig begynt å faste og bare begynte å blogge om fjas og rett og slett bare møl.  Nei, det skulle ikke tatt seg bra ut.  Så jeg skal bli med på feitetirsdagen, samtidig som jeg fortsetter å kose meg utover fastetiden, men til dere som tenker å kjøre i gang med fasting fremover, og ha en siste feitetirsdag, så skal dere få noen gode tips av meg hva dere kan spise slik at dere får feitet dere skikkelig opp.  Her følger mine 10 mest passende “matretter” som man kan innta på feitetirsdag, og man kan om så innta dem alle sammen i dag, for husk at i morgen…..da skal det fastes!!!

1. Smørbukk-karameller

2.  Saltkjøtt

3.  American pancakes (ha på litt ekstra lønnesirup, fortrinnsvis masse, spist helst alle pannekakene – det er ikke noe poeng i å la noen pannekaker være igjen – i morgen skal det fastes så da kan de uansett ikke spises)

4.  Ribbe med barbecue-saus

5.  Trøffelkake ala Aunegården

6.  Hockey-crocs

7.  Snickers-kake

8.  Oreokuler

9.  Sylterull

10.  Flatbrødmølje

Har du kjørt i deg alt dette, er du godt rustet for litt fasting.  Hvis du har kjørt i deg alt dette, og ombestemmer deg og ikke vil faste likevel, bør du kanskje ta et par dager og spise verdens jævligste grønnsakssuppe.  Lykke til!

Håper dere alle får en fin feitetirsdag.  Hyggelig at du er innom bloggen min.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Les flere blogginnlegg om mat:  https://allansverden.no/page-8/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Kjempefin stripet genser med rullekrage for fine damer til bare kr. 399.-.  Klikk her for å se nærmere på denne flotte genseren og bestill direkte fra linken som kommer opp:)

Få litt brunfarge!  Prøv selvbruning uten å utsette deg for de farlige UV-strålene.  Test ut Tannrevel Pro.  Nå på tilbud 974.- (før 1299.-).  Se:  https://c.mtpc.se/tags/link/2935837

Klikk her for å sammenligne strømpriser fra alle strømleverandører i Norge og bytt strømavtale enkelt og kostnadsfritt.  Strømkalkulatoren elskling.no hjelper deg å finne den strømavtalen som passer akkurat deg best.

Kevin Murphy//Kérastase//Toppik//Clarins

4 kommentarer
    1. Har du fått med deg at feitetirsdag er byttet ut med enormtirsdag? Jeg visste ikke det, da jeg også blogget om feitetirsdag i pannekakeinnlegget mitt. Så var det ei i en matgruppe som kommenterte med enormtirsdag. Noen har visst bestemt at ordet feit skal byttes ut med enorm. Utrolig men sant.. En forverring spør du meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg