Husk å nominere allansverden til Vixen Awards!!!

Reklame | Gymgrossisten og Bubbleroom

ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

Det nærmer seg Vixen Awards 2022, den store årlige prisutdelingen der kremen av bloggere og influensere blir hedret med priser i ulike klasser, og 27. januar 2023 er selve prisutdelingen i Gamle Logen i Oslo.  Det er en fredag så jeg må etter alt å dømme søke om permisjon fra jobb denne dagen, så jeg kan reise ned tidlig fredag så jeg får tid og stylet meg, smurt meg inn med med noen skjønnhetskremer, klint noe gele i håret, og bestemt meg for hvilken dress jeg skal gå for under selve prisutdelingen.  Jeg gleder meg!  Jeg pakker selvsagt med meg dresser, hatt, flagg, champagneglass, ja, og så selvsagt den oppblåsbare gullkrona.

Det er dog en liten ting som må fikses først, nominasjon.  Jeg må bli nominert til priser, så bli plukket ut av en fagjury til semifinalist og deretter bli stemt frem av dere min kjære horde av blogglesere.  Men nominasjonen først altså.  Publikum kan nominere sine favoritter, fortrinnvis meg, frem til søndag 20. november kl. 23:59.  Det er noen dager igjen, og jeg håper da at dere vil ta dere tid å gå inn på nettsida til Vixen og nominere den o store toppbloggeren himself til priser, gjerne mange.

Det er enkelt å nominere.  Høyreklikk på linken under og velg “kopier linkadressen”.

https://allansverden.blogg.no

Gå så inn på nettsida under.

https://www.vixen.no/nominasjon

Skriv inn “Allan Kristensen / allansverden.blogg.no” det du blir bedt om å oppgi “Navn på influencer/kanal”. På feltet “Url til blogg/podkast/instagram/youtube etc” limer du inn web-adressen til bloggen min som du kopierte nettopp, rett der oppe.  På feltet “Kort beskrivelse om hvorfor du nominerer denne personen” er det bare å skryte vilt og uhemmet av bloggen til den o store toppbloggeren himself, og at det gir deg stor glede å lese denne bloggen både natt og dag og til alle årstider:)

Jeg håper på mange nominasjoner i mange kategorier.  Jeg tenkte jeg kunne hjelpe dere litt på vei, presentere kategoriene og gi noen tips til hvilke kategorier jeg bør nomineres i og hvorfor.  Kriteriene for de ulike kategoriene er hentet fra https://www.vixen.no/

Årets influencer: Mote

“Årets influencer innen mote er en person med fingerspissfølelse for mote, trender og tendenser, og som med sin unike stil også våger å skape egne trender.”

Det er vel en selvfølge at jeg bør nomineres i denne kategorien.  Jeg har blogget om mine moteriktige truser, dog med litt forkjær timing, klovnesko og snabelsko, mine fineste hodeplagg, klær til julemannen, nyttårsmannen og påskemannen, for å nevne noe.  På hjemmesida mi allansverden.no har jeg under “blogging” masse blogginnlegg om mote, sortert under emnet “Klær og mote”.  Jeg ser for meg at jeg tar denne prisen, med klar margin.  Husk å nominere allansverden da.  Jeg tror ikke jeg kan nominere meg selv, dessverre.

Årets influencer: Beauty

“Årets influencer innen beauty deler tips, triks og inspirasjon innen skjønnhet, enten det er om kosmetikk, hudpleie, hårstyling, negler eller andre beauty-relaterte områder. Kreativitet veier tungt i denne kategorien.”

Jeg deler for eksempel tips for hvilke skjønnhetsprodukter mannen trenger, blir selv vakker med ansiktsmaske og driver med sitronbleking av hår.  Alle kriterier oppfylt skulle jeg ville tenke.  Stikker nok av gårde med denne prisen tenker jeg.

Årets influencer: Reise og friluftsliv

“Årets influencer innen reise og friluftsliv formidler interessante historier rundt reiser, reisemål og friluftsaktiviteter. Personen utviser reiseglede, har interessant fortellerstil visuelt eller med tekst og frister oss til å dra på tur, enten det er nært eller fjernt.”

Nok en pris til allansverden vil jeg tenke.  Jeg har masse blogginnlegg om reiser, og jeg har masse blogginnlegg om friluftsliv, og det er alle blogginnlegg med høy språklig, litterær og visuell kvalitet, selvsagt.  Og det er spektakulære og dramatiske skildringer, som da jeg nesten ble spist opp av påfugler på vei opp til korset på Filerimos.

Årets influencer: Underholdning

“Årets influencer innen underholdning vet å underholde – innen gaming, musikk eller hverdagsliv. Humor er et viktig stikkord her. Dette er en person eller personer du aldri får nok av – enten du sitter klistra til skjermen, har det på øret eller ler av deres humoristiske tekster med skråblikk.”

Jeg har skrevet ubegripelig mange innlegg om rent fjas, altså underholdning, eller forsøk på underholdning, med vekslende hell.  Og med alt fjaset så tror jeg at det kan bli pris også innen denne kategorien.

Årets influencer: Interiør, bolig og uterom

“Årets influencer innen interiør, bolig og uterom har et visuelt hjerte og øye for detaljer – enten det er hus, hjem, hage, interiør, oppussing, hagestell, planter eller DIY-prosjekter. Dette er en person som bobler over av inspirasjon og kreativitet.”

Jeg har skrevet flere blogginnlegg om hage og utemiljø, blant annet hvordan du kan lage dam i hagen, og hvordan du kan lykkes med frukttrær i hagen selv om du bor oppe i gokk.  Blir det pris av slikt?  Ja, jeg tar gjerne imot denne prisen også:)

Årets influencer: Sport og trening

“Årets influencer innen sport og trening er en person som med en genuin lidenskap og engasjerende formidling fremmer en idrett, fysisk aktivitet og/eller en aktiv livsstil.”

Også når det gjelder sport og trening har jeg skrevet mange blogginnlegg med dette som tema, og hvis du klikker her, kan du se en oversikt over disse.  Det blir nok en pris innen denne kategorien også.

Årets influencer: Helse

“Årets influencer innen helse går til en person som belyser viktige temaer, og som setter helse og psykisk helse på dagsordenen. Med stort engasjement og lidenskap bryter vedkommende barrierer og åpner opp for at flere skal snakke om tabubelagte temaer.”

Dette var da fryktelig alvorlige og seriøse greier.  Jeg blogger stort sett bare om fjas, ikke om psykisk helse og tabubelagte emner.  Det skal godt gjøres å vinne pris i denne kategorien.  Men man vet aldri.  Jeg har tross alt gikk folket det som folket vil ha, og det kan du lese mer om her, i et forsøk på å gjøre folket fornøyd og fremme folkets psykiske helse.  Det skulle ikke forbause meg om jeg tar denne prisen også.  Men jeg må altså nomineres først…

Årets influencer: Livsstil

“Årets influencer innen livsstil tar hverdagen på kornet, og er tett på livet på godt og vondt, gjerne med en personlig og uformell tone. Denne influenceren deler på en inspirerende og engasjerende måte små og store øyeblikk, og snakker like mye med, som til sitt publikum.”

Jeg har lirt av meg mange blogginnlegg om en bloggers hverdag og utfordringer der jeg tar influenser-livsstilen på kornet som det heter.  Det blir nok en pris til allansverden.  Det begynner å fylles opp ja.  Kan det bli enda flere?  Selvsagt kan det det!

Årets influencer: Mat

“Årets influencer innen mat koker over med kreative, informative og inspirerende historier, tips og triks som skaper matglede og entusiasme. Dette er en influencer med hovedfokus på mat.”

Mat må man ha, og mat kan blogge om, og det har jeg gjort mange ganger, mange, mange, mange ganger.  Jeg har vist hvordan man lager masse forskjellig mat, til og med lillelørdagsgrøt, sylterull, Southern dogs og heksefingre.  Klikk her hvis du vil se en oversikt over alle mine blogginnlegg om mat.  Jeg kan ikke forstå annet enn at det må bli en pris til allansverden i matkategorien.

Årets influencer: Bærekraft

“Årets influencer innen bærekraft inspirerer og engasjerer følgerne sine til å ta mer bærekraftige valg i hverdagen. Influenceren er dedikert og både oppmuntrer og motiverer sine følgere til å engasjere seg i bærekraftspørsmål på en enkel måte.”

Dette er jo en viktig sak, og jeg har jo satt miljøvern og bærekraft og slike saker og ting på dagsorden, og bevist at jeg tar slikt på alvor, ved å utnevne Finn Schjøll til klima-og miljøminister i regjeringen Allan Kristensen, og den regjeringen kan du lese mer om her.  Ny pris til allansverden!

Årets gullpenn

“Årets Gullpenn går til influenceren som utmerker seg med sin unike, kreative, inspirerende, underholdende og engasjerende bruk av språk – enten det er muntlig eller skriftlig.”

Jeg har lirt av meg utallige blogginnlegg med høy språklig og litterær kvalitet, i alle fall i egne øyne.  Klikk her for å se en oversikt over alle disse kvalitetsinnleggene.  Jeg har forresten ikke gullpenn selv.  Da jeg skulle signere min første store sponsoravtale måtte jeg låne gullpenna til bloggerdatter, og det kan du lese mer om her.  Burde jeg da ikke få min egen gullpenn?  Jo, det burde jeg selvsagt.  Jeg er tross alt en o stor prominent toppblogger som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no.  Jeg trenger jo følgelig en slik gullpenn.  Ikke glem å nominere meg:)  Jeg vinner ikke gullpenna hvis jeg ikke er nominert.

Årets stjerneskudd

“Årets stjerneskudd går til influenceren som med nyskapende innhold, originalitet og kvalitet har kommet inn som et friskt pust, eller først ha blitt oppdaget for alvor i løpet av det seneste året.”

Jeg har nylig feiret ettårsjubileum som blogger.  Jeg har altså bare vært blogger i ett år, og når jeg nå da veldig raskt er blitt en o stor prominent toppblogger som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no ligger det da også implisitt at jeg er årets stjerneskudd.  Ny pris til allansverden, pris nr. 12 hvis jeg har telt rett, og det er langt fra sikkert jeg har gjort så det kan godt være flere, men vi er uansett ikke ferdige.  Det er enda flere kategorier igjen:)

Årets business

Årets business går til influenceren som har tatt det hele et steg videre, og som i forlengelse av sosiale medier har videreutviklet sin merkevare og sitt forretningsområde. Her vil både ambisjoner, kreativitet og gründer-ånd veie tungt.

Jeg har signert min første store sponsoravtale som blogger, og det går bare bra med business’en, og gratisproduktene og pengene ruller inn.  Pris nr. 13 til allansverden, eller er det nr. 14 eller 16?

Årets influencer: Forbilde

“Årets forbilde er bevisst sin rolle og den påvirkningen hen har ovenfor sine følgere. Prisen går til en person som våger å være åpen og ærlig og som fremsnakker en eller flere saker og temaer på en troverdig og autentisk måte.”

Nå ble det igjen veldig alvorlig og seriøst her.  Jeg blogger stort sett om bare  fjas og tull, men blant mine ca. 400 blogginnlegg kom jeg til å huske på ett innlegg der jeg slår et slag for hverdagsheltene og framsnakker disse på en troverdig og autentisk måte i et forsøk på å belære og opplyse folket om hvilke kvaliteter og egenskaper vi egentlig bør se etter i en “helt”!  Er dette likevel nok til at det kan bli en pris i denne kategorien også?  Jeg anbefaler dere å nominere meg i denne kategorien også, for hvis ikke finner vi det jo ikke ut.

Årets sterke mening

“Årets sterke mening går til influenceren som har utpekt seg med én eller flere ytringer som har bidratt til å skape økt bevissthet, engasjert mange til å mene noe og/eller som har ført til en konkret endring politisk eller samfunnsmessig.”

Jeg blogger om fjas og fjas og atter fjas, og lite annet, og jeg har dessverre ikke utpekt meg med en eller flere sterke og klare ytringer som har bidratt til å skape økt bevissthet og/eller engasjert noen til å mene noe som har ført til en politiske endring.  Denne prisen får gå til en annen.  Jeg kan jo ikke vinne alle prisene.  Jeg trenger altså ikke å bli nominert i denne kategorien, såfremt det nå ikke er et eller annet i et innlegg jeg har oversett som kunne tenkes å bidra til økt bevissthet om et eller annet og dermed føre til politisk eller samfunnsmessig endring.  Kikk gjerne innom alle blogginnleggene mine og se om dere kan finne noen sterke meninger om et eller annet, og hvis dere finner noe, er det selvsagt lov å nominere meg i denne klassen også, og hvem vet, kanskje jeg vinner denne prisen likevel?

Årets influencer

“Årets influencer har i løpet av det siste året utmerket seg med unikt innhold, sterk personlighet og det lille ekstra, som både underholder, inspirerer, engasjerer, og kanskje også provoserer – hver eneste dag.”

Jeg har vært nr. 2 på topplista til blogg.no og er således blitt en o stor prominent toppblogger, hver eneste dag.  Og når man er en så stor prominent toppblogger, er man vel også årets influenser.  Er man ikke?  Jo, det skulle jeg da ville tro.  Og årets influenser må vel også ha påvirkningskraft overfor folket og følgerne.  Og det har den o store toppbloggeren himself så det holder.  På påskeaften gav jeg folket råd til hvem de burde stemme på i Sami Grand Prix 2022, ekspert som jeg jo er på samisk musikk, og folket hørte på den o store prominente toppbloggeren og stemte frem Jørgen Stenberg (joik) og Ingá-Máret Gaup-Juuso (sang) som vinnere av sangkonkurransen, akkurat som jeg anbefalte folket å gjøre i blogginnlegget mitt tidligere på dagen.  Hvem bør bli årets influenser 2022?  Meg selv, selvsagt!  Det er bare å nominere the one and only, den o store prominente toppbloggeren himself.  Og glem nå ikke av nominasjonen.  For hvis det bare blir glemt av, så blir ikke årets influenser årets influenser, sånn er reglene!

Folkets favoritt

“Folkets favoritt er influenceren som er elsket av sitt publikum. Her er det din stemme som gjelder, og det er du som avgjør hvem som går av med seieren. Husk at det ikke er antall lesere, lyttere eller følgere som gjelder, men antall stemmer.”

Det holder ikke at allansverden er elsket av meg selv.  Det er egentlig litt dumt, men sånn er det.  Allansverden må være elsket av publikum hvis den skal bli folkets favoritt, så her må folket kjennes sin besøkelsestid, nominere, og i neste omgang stemme.

Her kan du nominere allansverden

Er bare å høyreklikke på https://allansverden.blogg.no, kopier linkadressen, åpne lenken rett over her, og så lime inn lenken du kopierte der du blir bedt om å nominere på lenken over.

Jeg har forstått slik at den som vinner en Vixen får en innrammet diplom…

(Bilde fotografert fra nettsida til vixen.no)

Hvis jeg vinner mange priser, fjerner vi det store Poul Pava-bildet over sofaen i stua, og jeg tenker jeg henger opp prisene her.  Det er god plass på den veggen, burde holde til alle prisene jeg kommer til å vinne:)

Iselin Guttormsen ble kåret til årets influenser 2021.  Jeg tror nok det blir en helt annen vinner i år!

(Bilde fotografert fra nettsida til vixen.no)

Og jeg er forresten klar til å hente priser og feire med bittelittegranne champagne i Oslo i slutten av januar hvis folket og Vixen-juryen vil:)  Og det synes jeg de bør de ville:)

Ha en fin dag alle sammen.  Takk for at du er innom og leser bloggen min.  Velkommen tilbake!

Nominer allansverden til Vixen Awards 2022:  https://www.vixen.no/nominasjon

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Se oversikt over mine øvrige blogginnlegg, inndelt etter tema:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Happy Holly//Bubbleroom Occasion//Happy Holly//Chiara Forthi//Happy Holly//Bubbleroom Care

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg