Det blir ikke house tour, men det blir bobil tour:)

O store prominente toppbloggere med respekt for seg selv har gjerne en eller en annen gang laget et blogginnlegg med en house tour, altså laget et blogginnlegg der man man filmer eller legger ut bilder av av huset eller leiligheten der man bor for å vise denne frem, fortrinnsvis i all sin prakt når det er ryddig og rent og pent, muligens for å skryte over hvor fint man har det, eller fordi man rett og slett ikke har noe annet fornuftig å blogge om.  Det begynner kanskje å bli på tide at også jeg kjører på med en house tour, o stor prominent toppblogger og bloggkonge som jeg jo er, og det har jeg vel forsåvidt allerede gjort i og med at jeg har hatt et blogginnlegg med house tour oppe på skihytteleiligheta vår i Penthouse Månetoppen 38d, både for å skryte av hvor fint jeg har det, og fordi jeg ikke hadde noe annet å blogge om den gang da.  Blir det så house tour for å vise frem selveste bloggervillaen i dag?  Nei, dessverre!  Det blir det ikke.  Bloggervillaen er jo så stor og diger og formidabel og prangende at jeg har ikke klart å få tid til å ta bilder av alle rommene enda, så det må vente.  Men i mellomtiden blir det bobil tour, altså “house tour” for å vise frem bobilen Bob, både for å skryte av hvor fin den er, men også fordi jeg ikke hadde så mye annet å blogge om i dag faktisk.  Bobilen Bob er selvsagt bitteliten i forhold til bloggervillaen, men den blir egentlig ganske så stor når man tar bilder med sånn skikkelig vidvinkel, i alle fall blir den lang. Så nå må dere bare gjøre dere klar for house tour, eller bobil tour for å være mer presis.  Velkommen til en titt inn i store og lange Bobilen Bob:)  Hvor skal man så starte?  Jo, vi får starte med å åpne døra og tre inn i det aller helligste…

Idet vi kommer inn inngangsdøra er vi plutselig rett inne i stua, med sofa og bord og stæsj.  Det er bra med plass, for det er laaaang sofa:)

Ja, dere er sikkert spent på hva som skjuler seg inne i skapene over sofaen.  I ene skapet er diverse små vesker, lampe, drone og bålpanne.  Det er ikke måte på hva en får plass til i disse skapene:)

I det andre skapet befinner seg spill, skrivesaker, bobil-litteratur og små esker fra IKEA der man kan lage gode systemer og putte oppi diverse småting, og det kan du lese mer om her.  

Over soda henger plakat der vi har skrevet opp alle stedene vi har vært på tur med bobilen Bob.  Det er nok plass til noen få flere steder her og der innimellom!

Snur man seg og ser frem i bobilen ser det slik ut.  Den o store prominente toppbloggeren og bloggerfruen sover der oppe på alkoven. 

Åj, der kom det visst et bilde til av noe av det samme som allerede er vist frem, men det får våge seg…

Fremme i bilen ser det slik ut.  Kjekt med lykkekatt som kan sitte der og vinke med ene poten, slik at den kan hjelpe meg å hilse på alle bobilene vi møter på:)

 

Jeg fjerner selvsagt alt stæsjet der fremme i ruta når jeg kjører slik at jeg har god sikt.

Så kan vi snu oss og se bakover i bobilen Bob.  Vi har skikkelig widescreen-tv:)

Veldig smart den derre greia vi har festet på veggen der bak hvor vi kan legge oppi diverse småting.  Den hvite dingsen på gulvet er en kjølabag som vi også bare bruker til matbod når ikke slått på der vi legger diverse tørrmat:) 

Kjøkkenavdelingen der man kan diske opp med de lekreste retter.  

Vi har ikke stekeovn i bobilen, men med en omnia-ovn så kan vi likevel lage det man lager i stekeovn, for eksempel pizza.  Vår omnia-ovn har også hatt:)

Veggene bak er pyntet med små bilder fra diverse turer vi har vært på…

Helt bak i bobilen er soverommene til bloggerdatter 1 og bloggerdatter 2.  

Garderobe-system må man jo ha bobilen.  Denne smarte greia kjøpt på IKEA gir oss ekstra hylleplass, og det er god plass å legge klær og ha god orden slik at man finner det man skal ha:)

Inn på badet…

Dusj….

Soverommet til bloggerdatter 1 kan legges opp slik at man får bedre plass i lasterommet bak.  

Har også bak noen sånn “tøy-esker” eller oppbevaringsgreier fra IKEA der man kan legge ting og tang.  

Kan også være lurt å ha slike små fargede tøyposer der man legger diverse ting, verktøy i grønn pose og så videre slik en vet hvor det er og det er lett å finne.  

Der var vi jammen kommet til veis ende på denne bobil touren.  Flere rom var det ikke å vise frem.  Kunne selvsagt vist frem rommet der dokassetten befinner seg, men det er vel kanskje ikke det meste spennende å vise frem, eventuelt så får det heller være til en annen gang.  Håper det har vært en trivelig bobil tour:)

Ha en fin dag videre!  Hyggelig at du besøker bloggen min.  Velkommen tilbake!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden: https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Les blogginnlegg om turer med Bobilen Bob: https://allansverden.no/page-7/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

r

Fine blogginnlegg å lese i august:)

Reklame | Tanrevel, Elskling.no og Gina Tricot

I dag skal det handle om gamle skatter og klenodier av gamle blogginnlegg, altså kjempespennende blogginnlegg som man gjerne kan lese gang etter gang uten å bli lei, rett og slett fordi innleggene har en så høy språklig, litterær og visuell kvalitet at det gjør nesten vondt.  Det er jo august, og jeg har derfor plukket ut innlegg som passer til den tida på året vi er inne i.  August er jo årets åttende måned, i første del av måneden er det fortsatt sommer og ferie for veldig mange, men august er også preget av det triste faktum at det også begynner å bli på tide å vende tilbake til arbeid og skole.  Sånn sett er august noe sånn midt mellom sommer og høst.  Og hvilke blogginnlegg kan det så sømme seg å lese i denne årets åttende måned?

Det første innlegget jeg vil anbefale dere å lese er mitt innlegg om studieteknikk.  For mange er august starten på et nytt skoleår eller studieår, og da kan det være greit å ta med seg noen studietekniske tips, spesielt når det kommer fra den o store prominente toppbloggeren og fremtidige bloggkongen som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no, og som har vunnet pris i Gryxen Awards både i 2021 og 2022, og angående disse prisene, kan du lese mer om det både her og der.  Men så var det dette innlegget om studieteknikk.  Det finner du her:  https://allansverden.blogg.no/tips-om-studieteknikk-forsok-pa-a-lage-tidenes-kjedeligste-blogginnlegg.html

Man bør vel strengt tatt bade, også når det er august.  Og det passer veldig fint å bade på en lørdag i august.  Fyll opp badekaret, gjerne med noen badebomber, legg legemet oppi, finn frem telefonen og gå inn og les blogginnlegg om at laugardagr er badedag:  https://allansverden.blogg.no/allan-the-viking-og-skjettluggene.html

En fremtidig bloggkonge liker å bade, og det er viktig å passe på kroppen også når det etterhvert går mot høst.  Det kan være på sin plass å se bra ut, selv om man ikke er prominent toppblogger og bloggkonge.  Her er mitt tips til hvordan du bleker håret på en billig måte slik at du kan bruke mer penger på dyr champagne: https://allansverden.blogg.no/er-allan-blitt-splitter-pine-gal.html

Sommer og høst er gjerne festivaltid.  Det er masse bra festivaler man kan dra på for å høre på musikk, og kanskje stå der og fryse seg halvt i hjel i regn og vind.  Her er min guide til de beste musikkfestivalene:  https://allansverden.blogg.no/karing-av-den-beste-musikkfestivalen.html

I august går ferien mot slutten for veldig mange, men kanskje rekker man en siste liten tur med bobilen eller campingvogna for de som måtte ha denslags.  Her er min oversikt over de fineste stellplatzene der man kan stoppe opp og campe på:  https://allansverden.blogg.no/hvor-finner-man-de-fineste-stellplatzene.html

Og for deg som liker friluftsliv og denslags.  Det er masse fine fjellturer man kan dra på nå på høsten.  En av de aller fineste og mest spektakulære er så utvilsomt fjellturen til dagsturhytta på Øksfjordfjellet.  Den kan du lese mer om her:  https://allansverden.blogg.no/fantastisk-tur-til-dagsturhytta-pa-oksfjordfjellet.html

Kjører du forbi Bardu i august?  Eller er du der i området?  Da bør du ta deg tid til å spise verdens beste pizzaer!!!  For de finner du nemlig i Bardu.  Les mer om disse godsakene her:  https://allansverden.blogg.no/verdens-to-beste-pizzaer.html

Ha en fin dag videre!  Hyggelig at du er innom bloggen min på besøk.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Få litt brunfarge!  Prøv selvbruning uten å utsette deg for de farlige UV-strålene.  Test ut Tanrevel Pro.  Nå på tilbud 974.- (før 1299.-).  Se:  https://c.mtpc.se/tags/link/2935837

Klikk her for å sammenligne strømpriser fra alle strømleverandører i Norge og bytt strømavtale enkelt og kostnadsfritt.  Strømkalkulatoren elskling.no hjelper deg å finne den strømavtalen som passer akkurat deg best.

Sjekk supertilbud!  70%!!  Lekker skjortejakke fra Gina Tricot.  Før kr. 499.-, nå kr. 149,70.

 

I dag sier jeg hipp hipp hurra!!!

Reklame | Lindex, Tanrevel, Elskling.no, Sephora, Babyshop, Nelly og Nordic Nest

Hipp hipp hurra!  Det blir litt hipp hipp hurra i allansverden i dag.  Det er alltid gøy med litt hipp hipp hurra, for det betyr at det er en eller annen slags feiring på gang, kanskje en bursdag, eller en hyllest av en bloggkonge, men akkurat i dag er det bursdag det handler om.  Ingen hvem som helst har bursdag i dag, selveste svigerfar til den o store prominente toppbloggeren og fremtidige bloggkongen som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no og som har vunnet priser i Gryxen Awards både i 2021 og 2022 har bursdag, altså svigerfar til denne prominente topbbloggeren.  Og da er det på sin plass med en hipp hipp hurra, spesielt ettersom det er rund dag.  Og siden den o store prominente toppbloggeren er en ganske så ung toppblogger, tror han, så blir liksom ikke svigerfar 100 år, for å si det sånn, så langt derifra.  Svigerfar er adskillig yngre enn som så.  Og han holder seg godt…

Og så er han prikk lik skuespilleren Tom Selleck, i alle fall til en viss grad.  Samme barten!  Samme maskuline utstråling!  Samme draget på dam…..ehhh….svigermor har vel også kjevle i likhet med bloggerfruen, så jeg tenker vi lar det være med det så ikke svirefar…ehhh svigerfar kommer i trøbbel:)

Betydningsfulle personer feires gjerne over flere dager, som for eksempel en svigerfar til en prominent toppblogger, og vi er allerede godt i gang med feiringen av bursdagen til svigerfar.  Vi startet allerede da vi var på ferie i Alanya i sommer.

Det var kake…

Det var fireworks og sang og show!

Det var blomster…

Det var middag ute på Elite Restaurant i Alanya…

Og det var mye god mat som ble spist rundt bordet…

Jeg glemte å nevne at det var forrett også……

Og det var dessert….stilige desserter om jeg skal si det selv…og hvis du klikker her, kan du se hvordan man også kan lage dessert:)

Man kan vel ikke bare ha bilder av disse dessertene.  Man må vel smake på dessertene også…..   

Tommel opp.  Terningkast 6 for mat og drikke på Elite Restaurant:)

Og flagg fikk vi ved bordet til jubilanten, dansk flagg for anledningen.  Kanskje de trodde at jubilanten var så gammel at han var født mens Norge var i union med Danmark, altså før 1814, men så er altså ikke tilfelle:)

Og i dag er selve dagen da svigerfar fyller år.  Han er en ungdommelig mann.  Når vi er på båttur i syden, så vurderer vi andre om vi skal driste oss til gå planken høyt der oppe på båten og hoppe uti havet.  Og mens vi tenker og vurderer frem og tilbake, så har noen allerede gått planken, for vi hører et plask og der nede kommer en maskulin herremann med bart opp av vannet, og det kunne godt vært Tom Selleck, men det er visst svigerfar.  Tøft gjort!  Når jeg blir 70, skal jeg også gå planken på båt og stupe uti Middelhavet, hvis jeg da ikke har kommet på bedre tanker:)

Svigerfar er en mann som ordner og reparerer alt mulig rart, og mere til, og lager de deiligste retter på kjøkkenet.  Han er en mann du kan overlate bilnøklene dine til, en du kan stole på, en bauta.  Han er hel ved!!!

Den o store prominente toppbloggeren sier hipp hipp hurra, ikke for seg selv, men for svigerfar i dag, og gratulerer hjerteligst med dagen:)

Håper dere alle får en fin dag.  Hyggelig at du er innom bloggen min.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Kjempefin stripet genser med rullekrage for fine damer til bare kr. 399.-.  Klikk her for å se nærmere på denne flotte genseren og bestill direkte fra linken som kommer opp:)

Få litt brunfarge!  Prøv selvbruning uten å utsette deg for de farlige UV-strålene.  Test ut Tanrevel Pro.  Nå på tilbud 974.- (før 1299.-).  Se:  https://c.mtpc.se/tags/link/2935837

Klikk her for å sammenligne strømpriser fra alle strømleverandører i Norge og bytt strømavtale enkelt og kostnadsfritt.  Strømkalkulatoren elskling.no hjelper deg å finne den strømavtalen som passer akkurat deg best.

Produkter fra Sephora (som også en svigerfar kan bruke):

Fuktighetskrem – Olehenriksen Peptide Boost Moisturizer

https://c.mtpc.se/tags/link/3285717

Haircare Kit fra Ouai:

https://c.mtpc.se/tags/link/3285854

Produkter fra Babyshop:

Grå, svart Fox 5 Complete barnevogn fra Bugaboo:

https://babyshop-no.mtpc.se/3285862

Svart Pebble 360° babystol fra Maxi-Cosi:

https://babyshop-no.mtpc.se/3285865

Produkter fra Nelly:

Vattert jakke fra Carhartt WIP:

https://nelly.mtpc.se/3285869

Trenchcoat fra Only:

https://nelly.mtpc.se/3285872

Produkter fra Nordic Nest:

Kay Bojesen Songbird Kay

https://nordic-nest-no.mtpc.se/3285875

Kay Bojesen Songbird Sunshine

https://nordic-nest-no.mtpc.se/3285877

 

 

Nå må det bli slutt på klaginga og sytinga og surkinga!!!

Reklame | Sephora, Babyshop, Nelly og Nordic Nest

Nå må det bli slutt på klaginga og sytinga og surkinga!!!  Det var ventemandag på mandag.  Da var det siste sommerferiedag, og jeg gikk og ventet på at om ikke all helvetes porter skulle åpnes, så skulle inngangsdøra til jobben åpnes på tirsdag.  Følgelig var det brutal blåtirsdag på tirsdag.  Jeg klagde og surket over at jeg måtte begynne på jobb igjen, og jammen fortsatte jeg med klagingen og sytingen og surkingen også på onsdag, så det ble blå-onsdag.   Og i gårsdagens blå-onsdag innlegg kunngjorde jeg at jeg skulle fortsette med surkingen og klagingen og sytingen også i dag, slik at det skulle være blåtorsdag i dag.  Men jeg har ombestemt meg.  Det er ikke blåtorsdag i dag.  Det er torsdag.  Det får da være grenser til surking og klaging og syting.  Jeg er nesten flau over meg selv og at jeg kan klage og syte så fælt.  Hva er det jeg driver med?  Skal jeg klage og syte og surke over at det er torsdag?  Hallo!!  Det er fredag i morgen, helg i morgen.  Jeg kan vel ikke drive på med slik klaging da, kan jeg vel?  Nei, det kan jeg ikke.  Det holder nå.  Det er torsdag, ikke noe mer, bare torsdag i dag.  Og det er en helt grei torsdag!  Fredag igjen i morgen faktisk!  Det er sjelden feil med fredag i morgen.

Så da blir det ikke mer syting for i dag.  Men bare vent til mandag som kommer.  Da er det blåmandag igjen.  Da skal jeg klage og syte og surke over at helga er slutt.  Kanskje jeg må finne på noen sprell og utskeielser i helga slik at blåmandagen blir ekstra tung og blå?  Vi får se hva tiden bringer og hvor haren hopper:)

Håper dere alle får en fin dag:)  Hyggelig at du besøker bloggen min.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

I dag anbefaler jeg følgende produkter:

Produkter fra Sephora:

Fuktighetskrem – Olehenriksen Peptide Boost Moisturizer

https://c.mtpc.se/tags/link/3285717

Haircare Kit fra Ouai:

https://c.mtpc.se/tags/link/3285854

Produkter fra Babyshop:

Grå, svart Fox 5 Complete barnevogn fra Bugaboo:

https://babyshop-no.mtpc.se/3285862

Svart Pebble 360° babystol fra Maxi-Cosi:

https://babyshop-no.mtpc.se/3285865

Produkter fra Nelly:

Vattert jakke fra Carhartt WIP:

https://nelly.mtpc.se/3285869

Trenchcoat fra Only:

https://nelly.mtpc.se/3285872

Produkter fra Nordic Nest:

Kay Bojesen Songbird Kay

https://nordic-nest-no.mtpc.se/3285875

Kay Bojesen Songbird Sunshine

https://nordic-nest-no.mtpc.se/3285877

Jordbær med smørkrem gjør tunga lykkelig!!!

Nå skal det handle om gode saker og ting i allansverden!!!  Og da tenker jeg på saker og ting som man kan putte i munnen, slik at tunga og resten av kroppen blir veldig lykkelig.  Jeg tenker altså på gode saker og ting som man kan spise.  Men jeg tenker ikke på potetgull med nye og spennende og fæle smaker, som du kan lese mer om her eller der.  Slike ufyselige saker blir ikke tunga og resten av kroppen veldig lykkelig av, snarere tvert imot.  Men jeg tenker på en artig liten kombinasjons-godbit som sikkert ikke så mange har smakt, men som er virkelig godt, og godbiten jeg tenker på er jordbær med smørkrem.

Kanskje har du litt smøkrem til overs etter kakebaking.  Ta en dæsj smørkrem på et jordbær og nyt den deilige smaken.  Nam!  Nam!!  Nam!!!  Dette er skikkelig snaddergodt!  All ære til bloggerdatter som kom på ideen med å kombinere smøkrem og jordbær.  Har du smakt på en jordbær med smørkrem, vil du ganske sikkert ha lyst til å smake på flere.  Bare prøv!  Bon appetit!!

Ha en fin dag alle sammen.  Hyggelig at du er innom og leser bloggen min.  Velkommen tilbake!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Les flere blogginnlegg om godterier og snop og snadder:  https://allansverden.no/page-54/?pagelayer-live=1

Se oversikt over mine øvrige blogginnlegg, inndelt etter tema:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

En mørkeblå onsdag i august!

Reklame | Lindex, Tanrevel og Elskling.no

Ja, så var det ny dag.  Det er onsdag!  Tiden går, allansverden består.  Og livet vandrer videre!  I sommer lekte livet, ettersom jeg hadde ferie.  Men all good things must come to an end, også sommerferien, og i går var det ubønnhørlig slutt.  Det var blåtirsdag i går.  Back to work!!  Kommunal jobb ventet på den o store toppbloggeren og fremtidige bloggkongen som dessverre tjener så lite på bloggingen at han må ha en kommunal jobb ved siden av bloggingen.  Det er trist som fan at det må være slik!  Ja trist som fan, for å si det mildt – rene ord for pengene!!  Jeg er altså litt trist, også i dag.  Men hvis du dog klikker på litt av reklamen som er lagt inn på dette blogginnlegget, og kjøper noe du sikkert ikke har bruk for, men som kan være kjekt å ha, får jeg prosenter av transaksjonen, og da blir jeg straks litt lettere til sinns, i alle fall litt.

Hvordan kjennes så denne dagen ut?  Det er onsdag.  Det er en blå onsdag.  Denne onsdagen kjennes ikke spesielt bra ut.  Det er blåonsdag!!!  Jeg må straks hive i meg noe frokost og kjøre på jobb!  Jeg får håpe ting blir bedre i morgen, men det er langt fra sikkert.  Det blir sikkert blåtorsdag i morgen.  Jeg må jo på jobb i morgen også.  Har ikke fått sparken enda så vidt jeg vet, så det blir jobb, og følgelig blåtorsdag…..

Men jeg får vel ta en dag av gangen, og i dag er det da altså onsdag, blå onsdag.  Hva spiser man så til middag på på en onsdag, en sånn blå onsdag.  Det må bli blåonsdag-grøt.  En gang for lenge siden så jeg på onsdag som lillelørdag, en light versjon av lørdag.  Gudene vet hva jeg må ha tenkt på.  Jeg vet ikke.  Onsdag er blåonsdag nå som arbeidsåret er i gang, så da blir det blåonsdag-grøt.  Klikk her for å se hvordan du lager denne deilige grøten.  Jeg kommer forresten også med anbefaling til hva som passer og sømmer seg å drikke til slik grøt.  Klikk her da så får du se.

Håper dere alle får en fin dag.  Hyggelig at du er innom bloggen min.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden: https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om mat:  https://allansverden.no/page-8/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Kjempefin stripet genser med rullekrage for fine damer til bare kr. 399.-.  Klikk her for å se nærmere på denne flotte genseren og bestill direkte fra linken som kommer opp:)

Få litt brunfarge!  Prøv selvbruning uten å utsette deg for de farlige UV-strålene.  Test ut Tanrevel Pro.  Nå på tilbud 974.- (før 1299.-).  Se:  https://c.mtpc.se/tags/link/2935837

Klikk her for å sammenligne strømpriser fra alle strømleverandører i Norge og bytt strømavtale enkelt og kostnadsfritt.  Strømkalkulatoren elskling.no hjelper deg å finne den strømavtalen som passer akkurat deg best.

Brutal blåtirsdag!!!

Reklame | Gymgrossisten, Aimn, Ellos, Bubbleroom og Blivakker

ICANIWILL//ICANIWILL//Swedish Supplements//ICANIWILL

I dag er en skikkelig blåtirsdag.  Det er ikke blåmandag, for det var i går, og da var det ikke blåmandag, bare mandag og kanskje ventemandag, men i dag er det tirsdag, og det er blåtirsdag, og sånn til de grader blåtirsdag.  Og det skyldes selvsagt at sommerferien er slutt – kommunen kaller, jeg må tilbake på jobb.  Og det er litt trist ja. Ikke bare litt, ubegripelig, umåtelig trist er det, for å si det mildt!!! Men jeg trenger pengene. Jeg må tilbake!  Jeg er der, tilbyr mine tjenester og gjør jobben jeg blir satt til, får pengene, drar hjem, og tar med meg litt arbeid hjem også, sånn for kosens skyld. That’s how it works! Jeg tjener foreløpig for lite på blogginga til at jeg kan si opp min kommunale jobb!  Det er ingen bønn.  Jeg må på jobb.  Jeg kan bare ikke gå hjemme å ha ferie og surre og blogge hele tiden.  Arbeidsgiver vil ha meg tilbake på jobb, vil at jeg skal gjøre noe for pengene.  Jeg kunne jo ha spurt om jeg får lov å ha ferie hele tiden, med lønn, men jeg tviler på om jeg i det hele tatt ville bli tatt seriøst om jeg hadde kommet med en slik forespørsel.  Det vil neppe en gang nytte å banke i bordet og fortelle at jeg har vært nr. 2 på blogglista til blogg.no.  Det preller bare av.  Jeg tror jeg kjenner kommunen.  De er ganske så sta og vanskelige i så måte.  De driter rett og slett i at jeg har vært nr. 2 på topplista til blogg.no.  Selv en blogger og influenser får ikke ha ferie hele tiden, med lønn.  Det er jo trist at det er slik, men that’s life!  Life sucks today!!  Og det blir neppe mye bedre i morgen.  Det blir dog bedre på fredag ettermiddag:)

Jeg må nok vente med å kunne gå hjemme og surre og blogge på heltid, men en gang langt inn i den skikkelig fjerne fremtid, tre måneder før fylte 62 er det slutt på kommunens mas, nesten i alle fall – da kan oppsigelsen sendes inn, men foreløpig får den ligge og godgjøre seg i kladdboksen på mailen, og vinner jeg i lotto, eller om sponsorene stiller seg i kø for å sponse blogge min, eller begynner dere å klikke på reklamen og handle som gale, kan det jo hende oppsigelsen kan sendes inn før, men foreløpig får det vente.  Triste greier altså!!!

Ja, ja, ja, det får være nok surking og klaging og syting for i dag!  Opp og hopp da!  Bare å gjøre seg klar for dagen, fikse litt frokost, snakke litt med katta, gå tur med Picasso Kristensen og så kjøre på jobb og psyke meg opp til et nytt arbeidsår! Får vel kanskje ha på litt musikk mens jeg kjører på jobb, det blir sikkert “Være trist-sangen” fra Karius og Baktus, eller så blir det “I en sal på hospitalet”.  Men først en aller siste uff og uff før jobben kaller.  Den kommer her!  Å uff og uff!!!!

Ha en fin dag alle sammen.  Nyt ferien dere som fortsatt har ferie, den varer ikke evig, dessverre:(   Hyggelig at du er innom og leser bloggen min, selv på en dag som denne.  Velkommen tilbake, forhåpentligvis til et lystigere blogginnlegg en annen dag:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om fæle blåmandager og andre triste dager:  https://allansverden.no/page-48/?pagelayer-live=1

Se oversikt over mine øvrige blogginnlegg, inndelt etter tema:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

I dag anbefaler jeg disse flotte produktene til alle flotte damer:

Hettegensere fra Aimn:

Espresso Logo Sweat Hood

White Oversized Logo Hood

Black Logo Sweat Hood

Kjole “Laura” fra Ellos:

https://ellos.mtpc.se/3293915

Topper fra Bubbleroom:

https://bubbleroom.mtpc.se/3293925

https://bubbleroom.mtpc.se/3293930

https://bubbleroom.mtpc.se/3293932

https://bubbleroom.mtpc.se/3293936

Deodoranter fra Blivakker:

DKNY:  https://blivakker.mtpc.se/3293943

Elisabeth Arden:  https://blivakker.mtpc.se/3293950

Oscar De La Renta:  https://blivakker.mtpc.se/3293953

Lancome:  https://blivakker.mtpc.se/3293959

Ventemandag og sommerprat:)

Reklame | Røhnisch, Gina Tricot, Hickap og Miinto

Så var dagen kommet, denne merkelige mandagen som jeg ikke helt vet hva er egentlig.  Mandag 14. august er altså dagen i dag.  Det er en rar dag.  Ja, det er mandag.  Det er ikke blåmandag for jeg skal jo ikke på jobb.  Samtidig klarer jeg ikke helt å se på denne mandagen som en gladmandag.  Jeg er nemlig ikke så glad og lystig som jeg burde vært når jeg tross alt ikke skal på jobb.  Og det skyldes selvsagt ene og alene en ting.  Jeg skal på jobb i morgen.  Dette er sommerferiens siste dag.  I morgen er det slutt på alt gøy.  Livet skal ikke lenger leke som det har gjort lenge nå i sommer.  I morgen er det blåtirsdag, og det er BLÅTIRSDAG!!! med store feite bokstaver og tre utropstegn bak, minst!  Og vissheten om hva som venter meg i morgen gjør selvsagt at det er vanskelig å forestille seg denne mandagen som en gladmandag.  Det er noe annet.  Det er ventemandag.  Jeg går egentlig bare rundt og venter på det som skal skje i morgen.  Det er vanskelig å finne på så mye annet enn å gå og vente.  Det er liksom ikke tid.  Bobilen Bob kunne sikkert tenkt seg at vi fant på et lite sprell, men det er ikke tid til noe sprell.  Sorry Bob!  Det er bare å vente….på blåtirsdagen.  Herregud!  Den er her i morgen, og det er ingenting jeg kan gjøre med det.  Bare vente…

Og mens vi venter kan vi kanskje ta en siste lille sommerprat, for det har vi jo faktisk ikke gjort før i sommer, tatt en sommereprat altså, så da må det nesten gjøres i dag, før det er for sent, før blåtirsdagen kommer i morgen.  Det er Nettavisen som har pleid å ha sommerprat med kjendiser i sommer, og sommerpraten med for eksempel Christian Paasche kan du lese hvis du klikker her, men Nettavisen har visst helt glemt å ta sommerpraten med den o store prominente toppbloggeren og fremtidige bloggkongen himself, i egen høye person, toppbloggeren som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no og som har vunnet pris i Gryxen Awards både i 2021 og 2022.  Så da får jeg ta sommerpraten med meg selv, og da bruke spørsmål som Christian Paasche fikk i sin sommerprat.  Gjør dere klar for et siste flash av sommer, sommerprat med den o store toppbloggeren, altså meg selv:)

Hva er årets sommerplaner, og hvem skal du tilbringe sommeren med i år?

Årets sommerplaner du liksom!!!  Hadde Nettavisen klart å ta en sommerprat med meg tidligere i sommer, kunne jeg jo ha fortalt om mine sommerplaner.  Er vel litt sent nå.  Om ikke alle helvetes sluser er åpne i morgen, så er i alle fall inngangsdøra til jobben åpen, og da blir det vel litt rart om jeg skulle ha fortalt om mine sommerplaner nå, når vi vet hva som kommer i morgen.  Blir helt aldeles forkjær rekkefølge på saker og ting.  Hvem skal jeg tilbringe sommeren med i år?  Jo, den har jeg tilbrakt med bloggerfruen, bloggerbarna, Picasso Kristensen og Felix Askeladden, og det har vært veldig fint:)

Hva er ditt beste sommerminne?

Har veldig mange fine sommerminner.  Litt vanskelig å plukke ut ett.  Skal tenke på det til neste år, og hvis da Nettavisen vil ta en sommerprat med meg, så skal jeg ha bestemt meg for ett spesielt sommerminne.

Hva er ditt verste sommerminne?

Det var da fryktelig mange vanskelige spørsmål.  Verste sommerminne??  Jeg tror ikke jeg kan komme på et sånt dårlig sommerminne.  Allansverden er jo en sånn gladblogg, med tull og fjas og møl og forsøk på å spre litt hverdagsglede.  Det skulle da vel sømme seg dårlig om jeg skulle begynne å henge meg oppi dårlige sommerminner.

Norgesferie eller utenlandsferie?

Jeg sier som Ole Brumm!  Ja, takk, begge deler.  Norgesferie, gjerne med bobilen Bob🙂  Og gjerne en tur til utlandet også:)  Syden er herlig!!

Hytte, båt eller camping?

Camping, med bobilen Bob🙂

Strand eller by?
Strand og by:)

Hva er ditt aller beste ferietips?
Slapp av, senk skuldrene og les blogg:)

Hva pakker du alltid med deg i bagasjen på ferie?
Tja, det kan du faktisk lese mer om hvis du klikker her.

Hva er din favoritt sommersnack?

Christian Paasche svarte stangselleri, gjerne med dipp.  Jeg er enig!  Stangselleri med dipp er kjempegodt!  Ja, jeg mener det faktisk.  Jeg liker faktisk grønnsaker og dipp kjempegodt, og stangselleri er favoritten!  Ja, også er vannmelon en skikkelig god sommersnack:)

Beste sommerlåt?
“En solskinnsdag” med Postgirobygget

Det diggeste å slenge på grillen er …

Å, det er jo så mye godt, både kjøtt, fisk og grønnsaker.  Men jeg tror likevel jeg vil gå for spareribs🙂  Spareribs er digg!!

En overvurdert sommergreie er …

Lese bok.  Bloggerfruen driver og leser bok om sommeren.  Det er trist.  Hun burde da vel heller lese blogg.  Bok er overvurdert.  Man kan ikke klikke på noe reklame i en bok.  Les heller blogg:)

Så var sommerpraten over, siste rest av sommer.  I morgen er det slutt, på sommer og gøy og glede.  Da er det jobb!  Det er en ting som er “bra” med å begynne på jobb hvis man kan si det sånn selv om det jo høres veldig flåsete ut.  Jo, men jeg får noe å blogge om, altså at det er trist og leit at ferien er slutt og at det er tilbake på jobb.  Så da vet dere vel hva som kommer i morgen, et blogginnlegg viet blåtirsdagen med masse klaging og syting og surking.  Blir ikke det spennende så vet ikke jeg!  Det blir kjempespennende!  Vi ses i morgen!!

Ha en fin dag!  Hyggelig at du besøker bloggen min:)  Velkommen tilbake!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Blogginnlegg om blåmandager og gladmandager

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

I dag kan du gjøre mange kupp på handlefronten.  Sjekk ut:

Jakke fra Røhnisch i varmende pilestoff, laget av 70 % resirkulert polyester:  https://rohnisch.mtpc.se/3278067

Off Shoulder Dress fra Gina Tricot:  https://gina-tricot-no.mtpc.se/3278086

Hudpleiesett fra Hickap:  https://c.mtpc.se/tags/link/3278100

Levi’s bukse til herremannen, fra motebutikken Miinto:  https://miinto.mtpc.se/3278121

Eric Trump og jeg har vært i Lyngen i sommer!!!

Reklame | Aimn, Ellos, Bubbleroom og Blivakker

Jeg er o stor prominent toppblogger og fremtidig bloggkonge!  Jeg har vært nr. 2 på topplista til blogg.no, og jeg liker å fortelle hvor stor og prominent jeg er, når jeg har bloggerhatten på, men det er likevel ikke alle som får meg seg hvor stor og prominent jeg er.  Det er trist!  Tidligere i sommer var vi på helgetur til Lyngen og gjorde litt sånn forskjellig rart.  Det gikk fullstendig upåaktet hen.  Jeg hadde nok forventet at det kom til å bli gjort litt stas på den o store ved ankomst denne turistperlen oppe i nord, men den gang ei.  Jeg kom kjørende med bobilen Bob da en dame kom springende mot meg.  Jeg tenkte at nå hadde hun sett den o store og bobilen Bob nærme seg og kom løpende for å få autografen og kanskje slå av en prat, men den gang ei.  Fruentimmeret hadde bare en ting å si, og det var at der hadde jeg tenkt å parkere bobilen Bob kunne jeg slettes ikke parkere bobilen Bob, men måtte pent finne meg et annet sted å plassere Bob.  Fy fa&&// altså!!!  Det er altså slik man blir møtt når man som prominent toppblogger kommer på besøk til et sted der man egentlig bare vil stanse opp litt for å kaste glans over stedet med ens eget blotte nærvær.  Ja, sånn kan det gå!

Men sånn går det ikke for alle.  Noen blir mer satt pris på enn andre.  For i en nettavis leste jeg at Eric Trump med kone hadde vært på besøk i Djupvik ved Lyngenfjorden i sommer, og det virket som om sønn til tidligere president Donald Trump hadde hatt en flott opplevelse i Lyngenfjorden, og ikke minst, blitt satt pris på.  Stod det forresten noe i samme nettavis om at den o store hadde vært i Lyngen?  Nope!  Ikke et ord!!  Det er jammen forskjell på kong Salomon og Jørgen Hattemaker, og det er åpenbart forskjell på den fremtidige bloggkongen og Eric Trump.  Ja, ja, det får nå så være.

Det var forresten veldig fint å være i Lyngen i sommer, når jeg bare fikk parkert bobilen Bob.  Jeg tror jeg må fortelle mer om Lyngen og litt om hva Lyngen har å tilby senere en gang.  Men det får bli senere en gang.  I dag er i dag, og senere en gang er senere en gang.

Ha en fin dag:)  Hyggelig at du er innom og leser bloggen min.  Velkommen tilbake!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Se oversikt over mine øvrige blogginnlegg, inndelt etter tema:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

I dag anbefaler jeg disse flotte produktene til alle flotte damer:

Hettegensere fra Aimn:

Espresso Logo Sweat Hood

White Oversized Logo Hood

Black Logo Sweat Hood

Kjole “Laura” fra Ellos:

https://ellos.mtpc.se/3293915

Topper fra Bubbleroom:

https://bubbleroom.mtpc.se/3293925

https://bubbleroom.mtpc.se/3293930

https://bubbleroom.mtpc.se/3293932

https://bubbleroom.mtpc.se/3293936

Deodoranter fra Blivakker:

DKNY:  https://blivakker.mtpc.se/3293943

Elisabeth Arden:  https://blivakker.mtpc.se/3293950

Oscar De La Renta:  https://blivakker.mtpc.se/3293953

Lancome:  https://blivakker.mtpc.se/3293959

 

 

 

 

 

 

Bloggerfruen har fått ned renta!!!

Reklame | Blivakker, Netthandelen.no, Bubbleroom, Ellos og Aimn

Man må jo bare elske bloggerfruen!  Hun har fått ned renta!  Og lavere rente på boliglån betyr mer penger til andre ting, som for eksempel champagne og kanapeer og eksklusive moteklær og antirynk…..ehhh fuktighetskremer og andre godsaker, som jo er kjekt å ha for en o stor prominent toppblogger og fremtidig bloggkonge.  Bloggerfuen tok en telefon til banken vår, truet med oppsigelse og bankbytte, presenterte seg sikkert som bloggerfruen, gift med den o store prominente vil jeg formode at hun nevnte, og vipps, så fikk vi lavere rente på huslånet vårt.  Fantastisk!!!  Og ikke nok med det.  Banken tilbød oss også å bli Premium-kunder, ikke en dag for tidlig vil jeg tenke, for det er svinlenge siden jeg var nr. 2 på topplista til blogg.no, så det var vel strengt tatt på høy tid, ikke en dag for tidlig.  Men uansett godt jobbet av bloggerfruen, å få fikset lavere rente på boliglån og oppgradering til å bli sånn Premium-kunder.  Det hadde neppe vært nødvendig å true med oppsigelse og bankbytte, det var sikkert tilstrekkelig å nevne at det er bloggerfruen som ringer.  Det skulle jeg ville tro.  Bloggerfruen er jo tross alt ikke gift med noen hvem som helst!
Jeg er forresten svært godt fornøyd med også bli Premium kunde i banken vår.  Da får jeg et slikt fint nytt kredittkort i posten om en stund, og med det så kan jeg faktisk besøke sånne lounger rundt om på flyplasser i verden, faktisk intet mindre 1000 lounger verden over.  Og besøkene er selvsagt gratis, som seg hør og bør for en o stor prominent toppblogger og fremtidig bloggkonge, noe som betyr at jeg kan spise, drikke og slappe av i lag med kremen og fiffen, mine likesinnede, når jeg er ute på på reise.  Mulig det blir en flytur til Sveits for å se på leilighet eller villa etter hvert:)

Ha en fin dag alle sammen.  Hyggelig at du er innom og leser bloggen min.  Velkommen tilbake!

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Se oversikt over mine øvrige blogginnlegg, inndelt etter tema:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

I dag anbefaler jeg disse flotte produktene til alle flotte damer:

Hettegensere fra Aimn:

Espresso Logo Sweat Hood

White Oversized Logo Hood

Black Logo Sweat Hood

Kjole “Laura” fra Ellos:

https://ellos.mtpc.se/3293915

Topper fra Bubbleroom:

https://bubbleroom.mtpc.se/3293925

https://bubbleroom.mtpc.se/3293930

https://bubbleroom.mtpc.se/3293932

https://bubbleroom.mtpc.se/3293936

Deodoranter fra Blivakker:

DKNY:  https://blivakker.mtpc.se/3293943

Elisabeth Arden:  https://blivakker.mtpc.se/3293950

Oscar De La Renta:  https://blivakker.mtpc.se/3293953

Lancome:  https://blivakker.mtpc.se/3293959

MAC//MAC//MAC//MAC