For en deilig granola-frokost!!!

Reklame | Gymgrossisten og Indiska

Gorilla Wear//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL//ICANIWILL

Det er torsdag, det er høstferie og livet leker:)  Det er en fin morgen, en kjempefin høstmorgen!  Det er fint å starte dagen med litt frokost.  Du lurer kanskje på hva en slik prominent blogger som meg spiser til frokost.  Ja, her kan du se hva jeg ofte spiser en helt vanlig ukedag til frokost, og her kan du se hva jeg gjerne spiser på en lørdagsmorgen, og i dag skal jeg fortelle hva jeg spiser på en torsdagsmorgen når jeg har høstferie.  Og på en torsdag i høstferien spiser jeg…..trommehvirvel…..trommehvirvel….ikke kanapeer med champagne til…..jeg spiser derimot banan-granola.  Og det er så godt at jeg tenkte jeg ville dele med dere hvordan jeg lager banan-granola, hvis andre skulle få lyst til å gjøre som bloggeren som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no, og spise banangranola til frokost.

For å lage banangranola trenger du en banan, 50 g sukrinsirup gold, 2 ss smelta ekstra Virgin kokosolje, 1 ts kanel og en klype maldonsalt.   Miks hele greia med en stavmikser hvis du har, hvis ikke har, har du kanskje et lite problem, men kanskje du kan låne en stavmikser hos naboen hvis du ikke har stavmikser selv.  Ta så 150 gram havregryn og vend inn i dette du har kjørt gjennom stavmikseren.  Og vend også inn 50 gram hakkede mandler og 50 gram hvalnøtter.  Fordel så dette griseriet utover et stekebrett med bakepapir, sett hele greia inn i en stekeovn der på midten et sted og stek hele greia på 150 grader varmluft i 30 minutter.  Lurt å røre litt oppi underveis.

Under ser du forresten ingrediensene du trenger.

Åj, der var det visst to bananer ser jeg på bildet jeg tok!!!!  Det kan være at jeg doblet oppskrifta da jeg lagde dette for litt siden.  Jeg vet ikke om jeg husker helt, jo, jeg doblet sikkert oppskrifta for å få litt ekstra masse banan-granola.  Jeg må ha vært ganske så sulten:)  Husk å ta skallet av banene før du har dem oppi denne bollen:)  Det er noe sånn kanel og kokosolje og kanel også der oppi.  Det ser skikkelig delikat ut:)

Kjør i gang stavmikseren.

Oppi med havregryn…

Finhakk mandler og hvalnøtter

Vend inn havregryn, mandler og hvalnøtter…

For noe griseri!!!  Men det smaker veldig godt når det er ferdig:)  Fordel det enda mer utover enn på bildet.

Og etter en halvtime i stekeovnen ser det slik ut.  Smuldre opp og ha oppi en skål med vaniljeyoghurt.  Kjempegodt:)

Ha en fin dag alle sammen!  Hyggelig at du er innom bloggen min.  Velkommen tilbake en annen gang:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Les matrelaterte blogginnlegg:  https://allansverden.no/page-8/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Se også flere matoppskrifter og matrelaterte innlegg under:

lillelørdagsgrøt

royal icing

sylterull

pepperkakemuffins

waldorfsalat

flatbrødmølje

chocolate crinkle cookies

pepperkake-is

kokebøkenes 10 på topp

verdens jævligste grønnsakssuppe

madelens koppkake

dagens middagstips:  “Southern dogs”

Verdens beste hjemmelagde hamburgere

Fantastisk frokost-toast

Celines vidunderlige belgiske vafler

Svensk kladdkake

Nydelige nanbrød

Konemors kanelsnurrer

Trøffelkake ala Aunegården

Månetoppen-kylling

Hurra for den store vaffeldagen!

Helstekt hjortefilet med tilbehør

Røykalaks på lonpe med eplekompott og rømme

Verdens beste rødvinssaus

Smoothie bowl in a coconut

Ølhøne

Celines filadelfia-nudler

Sveler

Deilig bålpannesnacks

Sjokoladesmoothie bowl

Maten på Rhodos

Pikekyss

Laks i form

American pancakes

Praktfull pavlova

Slik lager du verdens beste lasagne

Bloggerens fiskesuppe

Snickerskake

Oreomuffins

Fiskegrateng

Kyllingsalat

Verdens beste godteri

Nydelig nachos

Tsatsiki

Ovnstekte koteletter

Indiska//Indiska//Indiska//Indiska//Indiska//Indiska

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg