I dag skal det handle om quesedilla!

Reklame | Gymgrossisten og Lyko

GASP//GASP//GASP//ICANIWILL

Quesedilla er en meksikansk matrett som lages av tortilla fylt med et eller annet rart, tradisjonelt sett kanskje ost, noe fyll, kanskje salsa, men det er egentlig bare fantasien som setter grenser for hva man putter inni tortillaen, men det må nesten være en tortilla-lefse med noe inni, for hvis ikke, så er det ikke quesedilla.  Og det er dette det skal handle om i allansverden i dag, quesedilla.  Det er da et irriterende vanskelig ord faktisk, vanskelig å skrive og uttale har jeg hørt mange si, såfremt man ikke er fra Mexico, er spansktalende, eller er en blogger som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no. Og selv jeg må konsentrere meg litt, holde tunge rett i munnen, for å skrive quesedilla rett slik quesedilla skal skrives.  Akkurat når det gjelder uttalen av quesedilla, så er det slik at jeg slipper å uttale det på bloggen, det holder å skrive quesedilla, og det er vel like greit. Men siden jeg tross alt er en toppblogger som har vært nr. 2 på topplista til blogg.no mener jeg å vite at quesedilla uttales “kesedija”, hvis man legger til grunn uttaleregler for spansk, og det tipper jeg man bør gjøre.  Nok om det!  Jeg tenker jeg skal si meg ferdig med å skryte av hvor flink jeg er til å skrive quesedilla rett og uttale det rett.  Nå over til det jeg egentlig skulle blogge om i dag, og det var rett og slett og gi dere et lite tips til hva man kan ha inni denne quesedillaen.  Følg med så skal dere få et lite quesedilla-tips:)

Enklere kan det vel neste ikke bli.  Verdens enkleste quesedilla.  Litt smør, så ost og skinke og piffikrydder på ene halvdelen av tortilla-lefsa og brett over.

Og stek den i panna noen minutter på hver side…

Kanskje vil man ha litt ekstra piffi på mens man steker quesedillaen?  

Klart for servering!  Quesedilla!

Quesedilla er godt til frokost eller til lunsj.  Og også en prominent toppblogger kan spise en enkel quesedilla til frokost eller lunsj.  Ble du litt nysgjerrig på hva en slik blogger ellers spiser til frokost?  Da anbefaler jeg at du leser noen av mine gamle blogginnlegg om hva en blogger spiser til frokost en helt vanlig ukedag, en lørdagsmorgen eller en torsdag i høstferien?

Håper dere alle får en fin uke fremover.  Hyggelig at du er innom bloggen min.  Velkommen tilbake:)

Her kan du melde deg inn i facebook-gruppa til allansverden:  https://www.facebook.com/groups/1036027650336772

Les flere blogginnlegg om mat:  https://allansverden.no/page-8/?pagelayer-live=1

Oversikt over alle mine blogginnlegg, inndelt etter emne:  https://allansverden.no/page-6/

Min hjemmeside:  https://allansverden.no/

Les matrelaterte innlegg under:

lillelørdagsgrøt

royal icing

sylterull

pepperkakemuffins

waldorfsalat

flatbrødmølje

chocolate crinkle cookies

pepperkake-is

kokebøkenes 10 på topp

verdens jævligste grønnsakssuppe

madelens koppkake

dagens middagstips:  “Southern dogs”

Verdens beste hjemmelagde hamburgere

Fantastisk frokost-toast

Celines vidunderlige belgiske vafler

Svensk kladdkake

Nydelige nanbrød

Konemors kanelsnurrer

Trøffelkake ala Aunegården

Månetoppen-kylling

Hurra for den store vaffeldagen!

Helstekt hjortefilet med tilbehør

Røykalaks på lonpe med eplekompott og rømme

Verdens beste rødvinssaus

Smoothie bowl in a coconut

Ølhøne

Celines filadelfia-nudler

Sveler

Deilig bålpannesnacks

Sjokoladesmoothie bowl

Maten på Rhodos

Pikekyss

Laks i form

American pancakes

Praktfull pavlova

Slik lager du verdens beste lasagne

Bloggerens fiskesuppe

Snickerskake

Oreomuffins

Fiskegrateng

Kyllingsalat

Verdens beste godteri

Nydelig nachos

Tsatsiki

Ovnstekte koteletter

Banan-granola

Herlig smuldrepai med epler

Bloggerens magiske trollkrem

Islandskake

Saltkjøtt

Ovnsristede gresskarkjerner

Bananpannekaker

Kylling i form med masse rart

Bloggerfruen baker mandel-julekake

Smørbukk-karameller

Sjakkruter

Juleribbe

Lammesadel

Oreokuler

Svigermors risboller

Stekte potetbåter

Kjempefin stripet genser med rullekrage for fine damer til bare kr. 399.-.  Klikk her for å se nærmere på denne flotte genseren og bestill direkte fra linken som kommer opp:)

Få litt brunfarge!  Prøv selvbruning uten å utsette deg for de farlige UV-strålene.  Test ut Tannrevel Pro.  Nå på tilbud 974.- (før 1299.-).  Se:  https://c.mtpc.se/tags/link/2935837

Klikk her for å sammenligne strømpriser fra alle strømleverandører i Norge og bytt strømavtale enkelt og kostnadsfritt.  Strømkalkulatoren elskling.no hjelper deg å finne den strømavtalen som passer akkurat deg best.

Kevin Murphy//Kérastase//Toppik//Clarins

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg